پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزادی ۴۷۵۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان های مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی غمگسار شنبه شب در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند در ساری با بیان اینکه در جامعه ما هر روز نیازمندان مالی ناخواسته در ورطه مصیبت مالی گرفتار می‌شوند و از کمترین پشتوانه مالی برخوردار هستند.

وی افزود: به دلیل عدم جبران خسارت‌های وارده به ناچار نیازمندان مالی گرفتار زندان می‌شوند و زندانی شدن آنان به دلیل بدهکاری آثار زیانباری برای آنان و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کند.

وی مشکلات روحی و روانی و دیگر آسیب‌های اجتماعی را از جمله مسائل برشمرد که از جنبه فردی، اجتماعی آن قابل بررسی و تأمل است گفت: هنگامی که فرد به دلیل جرایم غیرعمد وارد زندان می‌شود، دچار آسیب شده و روحیه خود را به عنوان فر د مفید از دست می‌دهد.

غمگسار یادآور شد: مشکلاتی نظیر نیافتن کار، ورود تنش‌های عصبی، عدم ارتباط مفید با دیگران و خانواده آسیب‌هایی مانند اعتیاد را در پی خواهد داشت.

مسئول ستاد دیه مازندران، ایجاد شکاف عمیق در روابط خانوادگی فرد زندانی با دیگر افراد جامعه را از جمله پیامدها برشمرد و گفت: این مسئله می‌تواند ناهنجاری‌های شخصیتی را برای فرد فراهم زند و اگر چتر حمایتی خاص نباشد باید شاهد از هم پاشیدن زندگی افراد زندانی نیازمند جرایم غیرعمد باشیم.

وی گفت: ستاد دیه با هدف کمک به آزادی زندانیان غیرعمد فعال است و ستاد دیه استان از سال ۸۱ شروع به کار کرد و با جذب حمایت‌های افراد خیر اقدامات شایسته ای برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد انجام داده است.

مسئول ستاد دیه مازندارن گفت: از سال ۸۱ تاکنون تعداد چهار هزار و ۷۵۰ زندانی جرایم غیرعمد با حمایت ستاد دیه با ۷۰۰ میلیارد ریال کمک از زندان آزاد شده است.

وی افزود: همچنین سال قبل با برپایی جشن گلریزان مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ ریال و دریافت کمک از منابع ستاد دیه کشور به مبلغ پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و استفاده از منابع تسهیلات بانکی به ارزش ۵۶ میلیارد ریال و صندوق تأمین خسارت با مبلغ ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مقدمات آزادی ۲۰۶ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.