پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آتش سوزی در جنگل گلوگاه مازندران

0

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلوگاه گفت: بی‌توجهی در آتش زدن پرچین، جنگل بردنا را طعمه حریق کرد.

تقی عباسیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خبر آتش سوزی جنگل بردنا که در بالادست شهر گلوگاه قرار دارد، زمانی به اداره منابع طبیعی اعلام شد که مأموران حفاظتی به همراه دستگاه قضائی دادستانی و نیروی انتظامی در روستای استحفاظی نصرت آباد در حال اجرای حکم بودند.

وی گفت: بلافاصله با هماهنگی کلیه نیروهای حفاظتی و یگان حفاظت نیروهای سیاسی و سایر کارکنان اداره با استفاده از امکانات و تجهیزات اطفای حریق شامل فلت بگ و رودپایه و بیل و شن کش به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه با اشاره به اینکه با هماهنگی با شهرداری، ماشین آتش نشانی هم به محل حریق اعزام شد، افزود: پس از گذشت ۲ ساعت با همکاری آتش نشانی و اداره منابع طبیعی و کمک‌های مردمی حریق مورد نظر کاملاً مهار شد.

عباسیان در توضیح منبع شروع آتش سوزی گفت: آتش از زمین مجاور که جز اراضی شخصی بوده آغاز شده بدین گونه که بدون رعایت نکات ایمنی نسبت به آتش زدن پرچین زمین برای تیغ‌های تمشک مزاحم شروع شد و با توجه به اینکه زمین مورد نظر در دامنه جنگل بود، آتش با ورزش باد شعله ور شد.

وی بیان کرد: در این آتش سوزی گونه‌های جنگلی و درختچه‌ای از قبیل انارهای وحشی و گونه‌های آزاد جنگلی و گونه‌هایی چون سیاه تلو طعمه حریق شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلوگاه در پایان با اشاره به اینکه سطح زیاد وسیعی دچار حریق نشد، گفت: میزان خسارت وارده و سطح منطقه آسیب دیده توسط اداره منابع طبیعی در دست بررسی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.