پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آب – بابا – کرونا

0

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – حسن قمی: وقتی در امتداد کوچه‌های سر به فلک کشیده علم کوه در کلاردشت گام بر می‌دارید در پشت لطافت کوهستان و زیبایی کلاردشت هنوز فقر پنهان مانده است.

روستای اجابیت در کلاردشت این روزهای کرونایی گام‌های معلمی دلسوز را در خود متبلور کرده که دغدغه عدم دسترسی برخی دانش آموزانش به گوشی‌های هوشمند باعث شده تا درس در اینجا تعطیل نشود.

در گیر و دار کرونا سمانه الغوثی معلمی است که به خاطر عشق به کارش با حضور در منازل شاگردانی که توان خرید گوشی هوشمند ندارند تدریس را حضوری انجام می‌دهد. وی اگرچه هنوز معلم حق التدریسی است و حقوق کمتر از ۹۰۰ هزار تومان در ماه می‌گیرد اما اینها هیچکدام دلیل نمی‌شود تا رسالت معلمی اش را فراموش کند.

هر روز کیلومترها راه را طی می‌کند تا به تک تک منازل دانش آموزانش سر بزند و محیط مدرسه را در خانه هاشان مهیا کند. اینجا طعم زندگی و انسانیت در ایثار معلم روستای اجابیت هنوز جاری است.

حدود ۲۰ درصد از دانش آموزان مازندران به دلیل مشکلات مالی و نبود زیرساخت‌های اینترنتی تاکنون موفق به تهیه گوشی هوشمند و نصب سامانه شاد نشده‌اند و در این مناطق راهبران آموزشی با حضور خانه به خانه و یا مدارس روستایی، کار تحصیل دانش آموزان را پیگیری می‌کنند.

کد خبر 4921744
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.