پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵ طرح دریا در رامسر فعال می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آزاد ظهر دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی ساماندهی طرح‌های دریا با بیان اینکه شهرستان رامسر با موقعیت گردشگری و توریستی سالیانه پذیرای میلیونها گردشگر داخلی و خارجی بوده که از ساحل استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰ کیلومتر ساحل داریم که مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: بخشی از املاک و اماکن مردم در دریا قرار دارد و بستر لازم برای هدایت مردم در جاهایی که امکان شنا وجود دارد را فراهم کنیم.

فرماندار رامسر با اشاره به شمار غریق تصریح کرد: سال گذشته شش نفر غرقی داشتیم که در منطقه ممنوعه مشغول به شنا بودند.

وی گفت: در راستای استقبال از مسافران در بهار و تابستان طرح دریا از اول خرداد ماه بهره برداری می‌شود و در ۵ مکان طرح دریا وجود دارد.

مجتبی رضوانی شهردار کتالم و ساداتشهر در این جلسه گفت: شهرداری کتالم و ساداتشهر در راستای پذیرایی از مسافران و خدمت رسانی به همشهریان کاملاً آماده است و پلاژ ساحلی طرح دریا آماده سازی می‌شود و مناطق ممنوعه را با علائم مشخص می‌کنیم.

وی افزود: برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد تأسیسات خدمت رسانی به گردشگران در تلاش هستیم که با جذب سرمایه گذار سطح و کیفیت خدمت را ارتقا ببخشیم.

معاون فرمانده انتظامی شهرستان رامسر در این جلسه با تاکید بر مسئولیت پذیری پلاژها در انجام طرح‌های دریا گفت: برخی پلاژها به وظایف خود آگاه نیستند.

سرهنگ حمید ساجدی حسینی گفت: با اجرای طرح دریا بازدیدهای میدانی و اجرایی با حضور کارشناسان از پلاژها و طرح‌های دریا انجام می‌شود زیرا پیشگیری از معضلات اجتماعی در پلاژها باید به صورت قانونی انجام شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رامسر گفت: تخریب سازه‌های غیر قانونی در پلاژها در دستور کار قرار دارد.

حمید رضا رحیمیان در این جلسه تصریح کرد: طرح‌های سالمسازی دریا اسکله چوبی و فلزی قایقرانی ها و موتورهای چهار چرخ ممنوع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.