پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۴ پروژه اقتصاد مقاومتی در مازندران انجام شده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، مفید غلامی راد صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان در استانداری با اشاره به برگزاری ۱۱ جلسه اقتصاد مقاومتی سال قبل در استان اظهار داشت: این جلسات ۷۳ مصوبه داشت که ۷۲ مصوبه اجرایی شد و شش بار این مصوبات نیز پایش شده است.

وی افزود: طبق پایش صورت گرفته ۳۴ درصد ۷۰ مصوبه و پروژه ستاد اقتصاد مقاومتی استان پایان یافتند، ۲۴ درصد متوقف و ۱.۴ درصد مصوبات نیز تاکنون شروع نشده است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی ۱۶ پروژه، شیلات یک پروژه، صمت سه پروژه، میراث و منابع طبیعی و ارتباطات یک پروژه را تاکنون به پایان رسانده اند افزود: وابستگی به منابع دولتی، وابسته بودن به منابع ارز از جمله نقدهایی است که به پروژه‌ها وارد است.

غلامی راد، به ۱۲ محور ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره و اضافه کرد: احداث کارخانه آرد و ذرت، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری، پرورش ماهیان خاویاری در مناطق ساحلی، تکمیل و تجهیز پایانه صادراتی محصولات شیلاتی از جمله پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران یادآور شد: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مازندران در مسیر مناسبی قرار گرفته است و تجمیع شرکت‌های حمل و نقلی نیز از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان به شمار می‌رود.

وی جذب سرمایه گذاری خارجی برای ساخت نیروگاه‌های برق را از دیگر برنامه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی بیان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.