پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۰ هزار ساعت از خاطرات رزمندگان مازندران جمع آوری شده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله ملکی بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری بهشهر افزود: نهضت جمع آوری خاطرات رزمندگان ادارات مازندران با هدف نهادینه کردن جمع آوری خاطرات رزمندگان، شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس در دستور کار است.

وی گفت: مازندران در طول جنگ، ۹۰ هزار رزمنده داشته است و تاکنون تنها ۳۰ هزار ساعت از خاطرات شهدا و رزمندگان استان جمع آوری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان مازندران افزود: مازندران و مازندرانی‌ها نقش عمده‌ای در جنگ و دفاع مقدس داشتند و باید خاطرات آنان جمع آوری و اطلاع رسانی شود.

ملکی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن بیان داشت: دشمن با تمام توان علیه فرهنگ ما وارد عمل شده است و باید با افزایش کارهای فرهنگی، جوانان در مقابله با دشمن مجهز شوند.

این مسئول با بیان اینکه پایگاه فرهنگی دفاع مقدس در شهرستان‌های مختلف مازندران با هدف نشر فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ عاشورایی راه اندازی می‌شود؛ یادآور شد: تاکنون این پایگاه در چالوس، تنکابن و بهشهر راه اندازی شده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد سوم خرداد در استان مازندران، اظهار داشت: این ستاد دارای ۹ کمیته فرهنگی تبلیغاتی، رسانه، فضای مجازی، مردمی، ایثارگران، بانوان، نیروهای مسلح، ورزش و جوانان، روستایی است و در شهرستان‌ها هم باید تشکیل و برنامه ریزی لازم انجام شود.

ملکی گفت: تلاش برای نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب از جمله وظایف مهمی است که برعهده داریم و باید در این بخش تلاش کنیم.

در این جلسه، نهضت جمع‌آوری خاطرات رزمندگان، مشارکت در ساخت فیلم شهدای خان‌طومان و تلاش برای چاپ و تدوین کتاب نقش مردم بهشهر در انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.