پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش فیبر نوری در سراسر مازندران

0

ایسنا/مازندران مدیر مخابرات منطقه مازندران از اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای افزایش فیبر نوری در سراسر استان خبر داد.

رسول علی اصغرپور در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه الکامپ مازندران که در محل نمایشگاه بین المللی قائمشهر برگزار شد، با بیان اینکه امسال برای اولین بار با کمک اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به میزان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش فیبر نوری در سراسر مازندران محقق شد، اظهار کرد: در فاز اول اجرایی این طرح در چهار نقطه استان از جمله مسیر بلده، کجور، بند پی بابل و ۲ هزار تنکابن انجام شده است.

وی تصریح کرد: مسیر جاده هزار، آلاشت سواد کوه، دو دانگه ساری و هزار جریب بهشهر نیز با کمک استاندار، اداره کل ارتباطات و  فناوری اطلاعات و اداره کل راهداری تا پایان سال اجرا خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه مازندران با اشاره به اینکه در دوره‌ای که با پتروشیمی، سیمان و صنایع عظیم درآمد به جامعه تزریق می‌شود اشتغالی در حوزه جوانان ایجاد نشده است، گفت: امروزه کشور ما در حوزه اشتغال بزرگ‌ترین مشکل و معضل را دارا است.

علی اصغرپور خاطرنشان کرد: حوزه فناوری و دیجیتال یکی از بزرگترین حوزه‌هایی است که در بخش فناوری به خوبی عمل کرده و اشتغال‌زایی می‌کند.

وی افزود: این نمایشگاه در واقع نمایشی از آخرین دستاوردهای فعالان عرصه فناوری و اطلاعات در مازندران است.

مدیر مخابرات منطقه مازندران ادامه داد: مخابرات استان در حوزه روستایی به اندازه شهری رشد نداشت اما در حال حاضر نزدیک به ۸۰ روستا را به لحاظ بازسازی و نوسازی شبکه تسریع کردیم.

علی اصغرپور با بیان اینکه حوزه پهنای باند شبکه‌ها در مراکز روستایی افزایش پیدا کرده است، افزود: مازندران بعد از تهران بیشترین ضریب نفوذ سرویس اف تی تی اچ داشته است.

وی با اشاره به اینکه سرویس اف تی تی اچ یک شبکه فیبر نوری است تا اندازه پهنای باند را افزایش دهد، بیان کرد: مراکز خرید، فروشگاه‌ها، مطب دکتر، منازل مسکونی و شرکت‌ها پهنای باند سرویس‌ها انجام شده است.

مدیر مخابرات منطقه مازندران یادآور شد: تمام مشترکان پر مصرف در مازندران  شناسایی شده و برای مشترکین این سرویس‌ها پهنای باند انجام شد.

علی اصغرپور اظهار کرد: در حوزه اینترنت سیار به لحاظ کیفیت کمترین شکایت را در مازندران داریم چراکه با بهترین کیفیت و پوشش بالا ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دکل‌های اینترنت زیر نظر وزارت ارتباط بوده و میزان تشعشع آن‌ها بررسی می‌شود و جای هیچ نگرانی نیست، گفت: اگر مشکلی در این حوزه احساس شود در خصوص گوشی‌های همراه است و ما همان تجهیزاتی را استفاده می‌کنیم که در کشورهای دیگر استفاده می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه مازندران افزود: ضعف پوشش اینترنتی ما به خاطر این است که گاها مردم اجازه ورود به آن منطقه را نداده‌اند اما ما آمادگی لازم برای گسترش شبکه‌های اینترنتی در استان را داریم.

 چتر وای فای از جدیدترین تکنولوژی‌ها در مخابرات

علی اصغرپور با بیان اینکه چتر وای فای از جدیدترین‌های تکنولوژی فناورانه بوده که در استان اجرا شده است، تصریح کرد: تفاهم نامه اجرای این طرح در حال حاضر تایید شده که به طور جدی پیگیری و مجدد در استان اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح در شهرهای پر ترافیک مازندران مانند بابل و ساری اجرا خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه مازندران با اشاره به اینکه تمام شهرهای مازندران مجهز به سرویس اف تی تی اچ هستند، اظهار کرد: تاکنون ۴ هزار مشترک در استان سرویس دهی کردیم و از لحاظ زیر ساخت فیبر نوری مشکلی در مازندران نداریم.

علی اصغرپور در پایان به مشترکین مازندران توصیه کرد: در خصوص وضعیت و مشکلات حوزه اینترنتی استان مشترکین می‌توانند با شماره تماس ۲۰۱۱۷ با همکاران ارتباط برقرار کرده و درصدد رفع آن‌ها تلاش می‌کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.