پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۷۰۰ بیمار قطعی و مشکوک کرونایی در بابل بهبود یافتند

0

سیدفرزاد جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بهبودی بیش از هزار و ٧٠٠ بیمار قطعی و مشکوک به کرونا در بابل تاکید کرد: کاهش مراجعات نباید ما را دچار غفلت کند زیرا احتمال پیک دوم بیماری وجود دارد و تمامی بیمارستان‌های بابل در آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۸۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند، افزود: تاکنون بیش از هزار و ٧٠٠ بیمار قطعی و مشکوک به کرونا در بابل ترخیص شدند و دامنه سنی بیماران بستری شده بین ۱۳ تا ۹۷ سال و ۵۸ درصد از بیماران بستری شده مرد و ۴۲ درصد زن بودند.

جلالی با عنوان اینکه در یکماه و نیم گذشته نزدیک به ۱۵ هزار بیمار سرپایی به مراکز درمانی مراجعه و توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند، افزود: بیماران غیربابلی بستری در بیمارستان‌های بابل از شهرهای بابلسر، قایمشهر، بهنمیر، آمل، فریدونکنار، جویبار، نور، محمودآباد، ساری، هادی شهر و تهران بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه ۲۵ درصد بیماران بستری بالای ۷۰ سال سن داشتند، افزود: ۴۵ درصد بیماران بستری بین ۵۰ تا ۷۰ سال سن داشتند.

وی ادامه داد: بیش از ٨٠ درصد از جمعیت شهرستان بابل مورد غربالگری و ارزیابی درباره علائم بیماری کرونا قرار گرفتند و بیش از ٧٠ درصد از افرادی که در سامانه خوداظهاری ثبت نام کردد یا از بیمارستان‌ها ترخیص شدند، توسط همکاران بهداشتی مورد پیگیری قرار گرفته اند که آمار خوبی در میان دانشگاه‌ها است.

جلالی گفت: نقاهتگاه شهید سلیمانی که به همت سپاه تبریز آماده شد، در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4892030
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.