پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گردشگری محرکی برای اقتصاد بهم ریخته و کرونا زده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، ولی تیموری پنجشنبه شب در مراسم افتتاح هتل پنج ستاره در بابلسر با اشاره به اینکه کرونا بیشترین صدمات را در حوزه گردشگری در دنیا داشته است، افزود: حوزه‌ای که بیشترین صدمات را دیده است، گردشگری بوده است.

وی با بیان اینکه این ویروس جابجایی و تعاملات انسانی را هدف قرار داده است، تصریح کرد: گردشگری با سفر و جابجایی و تعاملات انسانی سرو کار دارد و صنعت انسان محور و مبتنی بر تحولات انسانی است.

تیموری با اظهار اینکه گردشگری در نتیجه بروز کرونا بیشترین صدمات را دیده است، یادآور شد: با بروز این ویروس عملیات مربوط به زنجیره خدمات گردشگری متوقف شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با عنوان اینکه در حال حاضر روند به سمت اتفاقات مثبت در پیش است، گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که صنعت گردشگری داخلی زودتر از ابعاد گردشگری شکل خواهد گرفت و اولین حرکت‌ها حول گردشگری داخلی رخ داده است.

وی با اظهار اینکه در ماه گذشته پنچ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اقامت در کشور ثبت شده است، تصریح کرد: این بیانگر آن است که هرچند صنعت گردشگری بیشترین آسیب را دید اما می‌تواند زودتر خود را بازیابی کند و به جایگاه قبلی خود بازگردد.

وی ۱.۴ تریلیون دلار چرخش مالی گردشگری ذکر کرد و گفت: از هر ۱۰ شغل در جهان یک شغل مربوط به گردشگری است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی پنج سال اخیر از هر پنج شغل یک شغل مربوط به گردشگری بوده است.

تیموری با بیان اینکه برگشت مجدد حوزه گردشگری نشان می‌دهد که این بخش می‌تواند به عنوان یک محرک و بازوی قدرتمند برای بازیابی اقتصاد جهانی و گردشگری باشد، گفت: گردشگری محرکی برای اقتصاد بهم ریخته است که کرونا برای اقتصاد به ارمغان آورده است.

وی با عنوان اینکه زنجیره داخلی گردشگری در حال یافتن جایگاه خود است، تصریح کرد: امروز گردشگری در حال رونق مجدد است ولی توقع داریم خانواده گردشگری در قبال جوامع محلی به تعهداتش عمل و اثبات کند گردشگری اهداف توسعه پایدار را دنبا می‌کند.

در این مراسم هتل پنج ستاره بابلسر با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی افتتاح شد.

کد خبر 4964431
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.