پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف بیش از 22 تن چوب‌آلات جنگلی قاچاق در شهرستان نور و نکا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری ۶ قاچاقچی محصولات جنگلی و کشف ۱۵ تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد و افزود: به منظور جلوگیری از قاچاق چوب و فرآورده‌های جنگلی در مناطق جنگلی این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی ۶ قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان شدند، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی در اقدامی عملیاتی با همکاری ماموران ادااره منابع طبعی متهمان در حین برداشت چوب از منطقه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور از توقیف ۳ خودروی نیسان و یک خودروی وانت پیکان حامل چوب در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در مجموع ۱۵ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این خودروها و محل دپوی چوب توسط متهمان کشف شد، متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

*کشف 7.5 تن چوب جنگلی قاچاق در نکا 

حسین زارع فرمانده انتظامی شهرستان نکا از توقیف یک کامیونت با ۷.۵ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد و افزود: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک کامیونت حامل چوب در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با هماهنگی قضایی، کامیونت مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن ۷.۵ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق کشف کردند، خاطرنشان کرد: راننده خودرو به مرجع قضائی معرفی و چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه ضمن تشکر از همکاری اداره منابع طبیعی در مبارزه با قاچاق فرآورده‌های جنگلی، از مردم خواست در صورت شناسائی افرادی که اقدام به قاچاق فرآورده‌های جنگلی و منابع طبیعی می‌کنند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 /۸۶۰۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.