پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرونده ۱۵ واحد متخلف عرضه کننده ماسک روی میزان تعزیرات حکومتی چالوس

0

محمد دوستعلی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز یکشنبه هفته پیش تا روز گذشته کارشناسان این نهاد به همراه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی منطقه و دیگر مسئولان ذیربط حدود ۸۴ مورد بازدیدی که از واحدهای صنفی عرضه کننده این اقلام بهداشتی به ویژه داروخانه ها و لوازم بهداشتی و آرایشی داشتند ، برای ۱۵ واحد صنفی به خاطر تخلفات فوق پرونده تشکیل شده است.

از زمان شیوع بیماری کرونا در منطقه در اکثر شهرهای غربی مازندران لوازم بهداشتی ماسک ، دستکش و الکل نایاب شده و در برخی از واحدهای صنفی یک عدد ماسک ساده را از ۵۰۰ تومان به حدود ۵ هزار تومان و  ۱۰ هزار تومان به مردم می فروشند.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز در چهارم اسفند ماه به  تبع وجود چنین مشکلاتی به رسانه ها گزارش داد که از این به بعد عرضه این اقلام بهداشتی از سوی مراکز بهداشتی و درمانی در میان مردم توزیع می شود.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان چالوس گفت که هم اکنون به خاطر اهمیت و حساسیت موضوع هر روز کارشناسان این نهاد به همراه مسئولان امنیتی و انتظامی و بهداشتی تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده اقلام بهداشتی را بازدید و نظارت می کنند و به محض محرز شدن تخلف برابر قانون با فروشندگان خاطی برخورد خواهند کرد.

دوستعلی پور افزود : به دنبال اجرای مصوبات و دستورالعمل پدافند زیستی استانداری مازندران ، تاکنون سه باب قلیانسرا نیز پلمب شد.

این مسئول همچنین به نانوایان این منطقه توصیه و هشدار داد در صورت ممکن از مشتریان وجوه نقد دریافت نکنند و اگر کارت بانکی نیز دریافت می کنند به طور حتم از دستکش استفاده کنند.

وی از شهروندان این شهر خواست در صورت مشاهده هرگونه احتکار ، گرانفروشی و کم فروشی واحدهای صنفی مراتب را به شماره  ۱۲۴ ستاد خبری وزارت صمت گزارش دهند تا در کوتاه ترین زمان به خواسته های آن ها رسیدگی شود.  

حدود هفت هزار واحد صنفی در شهرستان چالوس فعالیت دارد.     

ویروس کووید ۱۹ که از مجموعه ویروس کرونا است نخستین بار حدود یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین مشاهده و از ۲ هفته پیش وارد ایران شد.

نخستین مورد مشکوک ابتلا به این ویروس در استان مازندارن حدود ۱۰ روز پیش دیده شد و بنابر آخرین آمار تاکنون ۳۵۰ بیمار مشکوک به این ویروس در مازندران بستری شدند که ۴۰ نفر آنها به صورت قطعی دارای بیماری کووید ۱۹ هستند. 

این بیماری تاکنون جان سه نفر در استان مازندران را گرفت و همچنین ۵۲ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در استان نیز از بیمارستان مرخص شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.