پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقف یک منزل مسکونی برای حمایت از جبهه مقاومت در تنکابن

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران از ثبت نخستین وقف جدید استان مازندران در سال ۹۹ در شهرستان تنکابن خبر داد و اظهار کرد: واقف خیراندیش تقی رسولی جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی خود را وقف کرد.

وی مساحت این موقوفه را ۱۸۲ مترمربع اعلام کرد و افزود: ارزش این منزل مسکونی ۸ میلیارد ریال بوده که واقف خیراندیش آن را وقف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به نیات واقف خیراندیش در ثبت این وقف جدید گفت: توسعه و ترویج اسلام ناب محمدی، قرآن، اهل بیت عصمت و طهارت، اعتلای عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری ولایت مطلقه فقیه و حمایت از جبهه مقاومت در جهان اسلام که مورد تأیید مقام معظم رهبری باشد از نیات این وقف جدید بوده که توسط واقف خیراندیش تعیین شده است.

حیدری بیان کرد: موقوفات بر اساس نیت واقف که در وقف‌نامه ذکر شده است، ثبت می‌شود و بر اساس نیت موقوفه عوائد آن در جامعه هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تولید ۱۴ هزار ماسک و تهیه ۶ هزار بسته بهداشتی توسط خادمین بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران خبر داد و گفت: ماسک‌های تولیدی و بسته‌های سلامت به ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان‌های مازندران و یا بین عموم مردم در مقابل درب خانه شهروندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های تولید ماسک با حضور گروه‌های جهادی، خادمین بقاع متبرکه و بسیجیان راه اندازی شد که متناسب با ظرفیت هر بقعه متبرکه و نیروی کار، ماسک و البسه بهداشتی تولید شده است، تصریح کرد: ماسک‌های تولید شده توسط خادمین مقابل درب خانه شهروندان بین مردم توزیع شده است تا از تجمع جلوگیری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی اوقاف جهت درمان بیماران کرونایی در استان اظهار کرد: طی هفته گذشته به دستور نماینده ولی فقیه و ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه از کارگاه تولید ماسک هیئت قمربنی هاشم ساری بازدید صورت گرفت که در حال تولید ماسک و البسه بهداشتی هستند و بر اساس تأکیدات ریاست سازمان اوقاف از محل نیات موقوفات مازندران مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال مساعدت در نظر گرفته شده است.

حیدری با اشاره به اینکه اوقاف مازندران مجموعاً تا پایان هفته جاری ۲ میلیارد ریال از محل موقوفات به رزمندگان جبهه سلامت استان مساعدت می‌کند، تصریح کرد: حمایت از رزمندگان جبهه سلامت یکی از اولویت‌های ویژه کشور به شمار می‌رود و هدف موقوفات نیز خدمت رسانی به جامعه در راستای اجرای امینانه نیت واقف که در وقف نامه ذکر شده است، می‌باشد و از این رو اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با وجود موقوفات مرتبط از کارگاه‌های تولید ماسک و رزمندگان جبهه سلامت حمایت می‌کند.

وی از تولید ۱۴ هزار ماسک و تهیه ۶ هزار بسته سلامت توسط خادمین بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران خبر داد و گفت: ماسک‌های تولیدی و بسته‌های سلامت به ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان‌های مازندران و یا بین عموم مردم در مقابل درب خانه شهروندان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: بسته‌های سلامت شامل ماسک، محلول و ژل ضدعفونی کننده می‌باشد که این روزها توسط خادمین آستان مقدس امامزاده عبدالحق (ع) بهشهر، امامزاده عباس (ع) ساری، امامزاده سیدعلی (ع) و سیدمحمد (ع) ساداتشهر رامسر، امامزاده ابراهیم (ع) آمل، امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر، امامزاده سیدحسین (ع) شیرود تنکابن و امامزاده قاسم (ع) بابل تهیه و بین مردم توزیع شده است.

کد خبر 4893724
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.