پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هنرمندان، مواداولیه صنایع دستی را از طریق تشکل‌های صنفی بخرند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، فرهاد فلاح امروز دوشنبه در آیین آغاز به کار نمایشگاه ملی صنایع دستی در ساری افزود: سازمان صنایع دستی کشور برای رفع مشکلات تامین مواد اولیه صنایع دستی هماهنگی با وزارت صمت انجام داد و کارخانه های تخصصی برای این منظور وارد عمل شدند .

وی ادامه داد: از طریق کارخانه‌ها مواد اولیه موردنیاز هنرمندان  تامین و در اختیار آنان گذشته می شود.

مدیرکل آموزش سازمان صنایع دستی کشور اضافه کرد: صاحبان این کارخانه ها انجام معامله در این زمینه را از طریق اشخاص حقوقی همچون انجمن و تشکل های صنفی اعلام کردند تا به نوعی مجموعه طرف معامله از بنیه مالی برخوردار باشد .

وی ادامه داد: البته با انجام این شیوه معامله از طریق تشکل های صنفی و حذف واسطه ها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت مواد اولیه کاهش می یابد.

فلاح تاکید کرد : هنرمندان صنایع دستی مطمئن باشند که در زمینه تامین مواد اولیه مشکلی پیش نخواهد آمد و این مواد تامین است. 

مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در این ایین از این استان به عنوان منطقه ای فعال در عرصه تولید صنایع دستی یاد کرد و گفت : ۱۲ مهر اصالت یونسکو را هنرمندان و رشته های صنایع دستی مازندران از آن خود کرده اند.

ولی الله فرزانه افزود : سفال ، لاک تراشی ، گلیج بافی ، حصیربافی و جاجیم بافی از جمله رشته های صنایع دستی هنرمندان مازندران که مهر اصالت یونسکو دارند.

وی به تحقق وعده برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در تمامی نقاط مازندران اشاره و اضافه کرد: با همراهی خوب فرمانداران امروز شاهدیم در تمامی شهرستان ها این نمایشگاهها برپا می شود.

۲۰۹۶/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.