پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نگاه‌های تردیدآمیز پشت سر نساجی قائمشهر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، مشخص نبودن وضعیت مالکیت تیم که پس از یک رفت و برگشت به دلیل آنچه که عدم اجرای تعهد مالی از سوی مالک جدید اعلام شده بود، یکبار دیگر تیم به مالکان قبلی برگشت و آنها نیز تاکنون به طور کامل تعهدات اولیه خود در پرداخت ۲۰ درصد دستمزد بازیکنان و کادر فنی با وجود وعده‌های چندین باره عمل نکردند. یکی از مالکان که سهم ۴۰ درصدی در باشگاه دارد، سهم ۸ درصدی تعهد مالی خود را پرداخت و مالک دیگر هنوز ۱۲ درصد سهم خود در دستمزد بازیکنان و کادر فنی را پرداخت نکرده و این بدعهدی می تواند  نقطه شروع بی انگیزگی در بازیکنان و کادر فنی باشد که حدود ۲ ماه بدون مزد و مواجب سرگرم تمرین آماده‌سازی هستند.
عیارسنجی تیم در دیدارهای تدارکاتی 
با وجود بدعهدی مالکان باشگاه نساجی قائمشهر، درتعهدات مالی نسبت به بازیکنان و کادر فنی به خصوص کارهای اجرایی باشگاه و فراهم سازی برخی امکانات برای تمرین آماده سازی، نتایج ۸ دیدار تدارکاتی پیش از رقابت های لیگ برتر،  نساجی چی ها با تیم های کوچک و بزرگ از سپاهان و پرسپولیس گرفته تا شهدای بابلسر رضایت بخش بود و ۶۰ تا ۷۰ درصد عیار تیم را مشخص کرده است و این نتایج برای  هواداران نساجی دلگرم کننده بود.
اگرچه نمی توان  نتایج بازی های تدارکاتی را به دلیل عدم حضور تمام قد تیم ها و بی انگیزگی بازیکنان به علت تاثیر نداشتن نتایج در سرنوشت تیم، به قضاوت زودهنگام برای عیارسنجی تیم ها از جمله نساجی قائمشهر پرداخت ولی تا حدودی آینده تیم و روند رو به رشد آن برای هواداران و کارشناسان فوتبالی ملموس بود.
با این وجود بدهی چندمیلیاردی نساجی قائمشهر به بازیکنان و کادر فنی در نخستین سال حضورش در رقابت های لیگ برتر ( فصل گذشته ) که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیاردریال از سوی مالکان موقت باشگاه بیلان برآورد شد و الزام آور بودن حداقل پرداخت ۲۰ درصد از این بدهی به صورت نقد و مشخص شدن مابقی آن، صدور کارت بازی برای بازیکنان و کادر فنی برای بازی نخست نساجی برابر گل گهر سیرجان تا حد زیادی هواداران تیم را نگران کرد تا نسبت به آینده تیم نگاههای تردید آمیزی داشته باشند.
براساس اعلام فدراسیون فوتبال، نساجی قائمشهر در زمره دو تا سه باشگاه لیگ برتری قرار دارد که تاکنون نسبت به تعیین تکلیف پرداخت بدهی خود اقدام نکرده و طبق قانون فدراسیون می تواند برای بازیکنان و کادر فنی کارت بازی صادر نکند و در این صورت نیز علاوه بر جریمه نقدی برای باشگاه، نتیجه بازی نیز سه بر صفر به سود تیم حریف ثبت می شود.
تغییر اساسی در کادر فنی و بازیکنان 
نساجی قائمشهر در حالی اواخر هفته جاری دومین فصل حضورش را در بالاترین سطح فوتبالی کشور استارت می زند که در همین مدت کوتاه سه بار کادر فنی این تیم تغییر کرده و به طوری که از جواد نکونام به مجید جلالی و پس از آن نیز به رضا مهاجری رسیده که فصل گذشته را در تیم ماشین سازی تبریز سپری کرده و تیم سابقش در این رقابت ها با ۲۹ امتیاز و رده ۱۳ نسبت به نساجی سه پله پایین تر قرار گرفت.
اگرچه مهاجری در 2 فصلی که در تیم مشهدی ( ابومسلم و سیاه جامگان سابق)  بود به نسبت ماشین سازی تبریز نتایچ خوبی را کسب کرد، ولی تغییر اساسی در تیم نساجی در فصل جاری  باعث شد تا تعدادی از بازیکنان فصل گذشته این تیم از جمله بازیکن گرجستانی به سایر تیم های حریف روند و دست تیم از بازیکنان باتجربه خالی باشد.  این مهم نیز آینده نساجی امید مازنی ها و با سقوط تیم سپیدرود رشت به دسته اول به عبارتی نماینده شمال ایران در سطح یک فوتبالی را با تردید مواجه کرد.
 تیم نساجی قائمشهر در فصل جاری ۸ بازیکن جدید گرفت .
همدلی نیاز امروز نساجی 
سرمربی اسبق تیم نساجی قائمشهر می گوید: این تیم در حالی با برگزاری بازی های آمادگی و نتایج امیدوارکننده و مثبت به استقبال نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر و دومین سال حضورش در این رقابت ها می رود که به دلیل نامشخص بودن وضعیت مالکیت و بدعهدی در پرداخت دستمزد بازیکنان و کادر فنی ( قسط اول) تا حد زیادی با سرنوشت مبهم به این رقابت ها پا می گذارد.
حسین مسکر ساروی به خبرنگار ایرنا گفت: همین بدعهدی در تعهدات مالی از سوی مالکان تیم باعث شده تا یکی از بازیکنان با وجود انعقاد قرارداد با نساجی از حضور در این تیم انصراف دهد و به یک تیم دیگر لیگ برتری نقل مکان کرد و این مسایل مالی انگیزه بازیکنان و کادر فنی را کاهش می دهد.
وی اضافه کرد: اگرچه باشگاه در اینده ممکن است به تمام تعهدات مالی خودش پایبند باشد و سرموعد اصلی آن را محقق کند، ولی عوامل باشگاه باید این نکته را مد نظر قرار دهند که بازیکنان برای بازی های سخت لیگ برتری نیاز به انگیزه و تنبیه و تشویق دارند و باید همزمان این اهرم را در اختیار داشته باشند .
وی یادآور شد: تیم نساجی در فصل جاری رقابت های لیگ برتر در کادر فنی و بازیکنان با تغییرات اساسی روبرو شد که این تغییرات در فصل گذشته که نخستین سال حضورش بود به دلیل اینکه جواد نکونام پس از لیگ یک و صعود نساجی به لیگ برتر مسوولیت کادرفنی تیم را برعهده داشت، ایجاد نشد و تیم توانست نتایج خوبی را با وجود این که بازی های سختی در ابتدای  لیگ برتر داشت، کسب کند.
مسکر ساروی اظهارداشت: در هر صورت نساجی در شرایط فعلی برای ادامه راه و گذر از صخره مشکلات نیازمند همدلی و انسجام دارد و همه بایداین شرایط را برای تیم مهیا کنند.

فرصت نتیجه گیری 
سرمربی سابق نساجی قائمشهر می گوید: مقایسه ۶ بازی ابتدای لیگ برتر فصل جاری نساجی با فصل گذشته که نخستین تجربه این تیم بود، نشان می‌دهد که این تیم در فصل جاری حداقل در ۶ هفته اول بازی‌های راحت‌تری را نسبت به فصل گذشته دارد و به مرور با تیم‌های قدر مواجه می‌شود.
ساروی افزود: به عنوان نمونه نساجی هفته اول در سیرجان میزبان گل گهر تازه وارد لیگ برتر است و در هفته دوم در خانه میزبان پیکان تهران، هفته سوم در تهران مهمان سایپا ، هفته چهارم نیز میزبان شاهین بوشهر، در هفته پنجم مهمان پارس جنوبی جم و هفته ششم هم میزبان ماشین سازی تبریز است که از لحاظ مقایسه‌ای تمام این تیم‌ها به طور تقریبی همسطح نساجی قائمشهر هستند و این فرصت مناسبی است که تیم بتواند به گونه‌ای بازی کند که حداقل سه بازی را با برد خاتمه دهد و در ۶ بازی ۹ تا ۱۰ امتیاز بگیرد و نسبتا راحت در جدول بالا قرار گیرد.
وی سخت‌ترین بازی نساجی را در هفته هفتم برابر تراکتورسازی در تبریز اعلام کرد و اظهار داشت: اگر نساجی نتواند از بازی‌های ابتدای فصل نتیجه خوبی بگیرد، شاید نتواند رتبه فصل گذشته که در نخستین سال حضورش در رده دهم جدول قرار گرفته بود تکرار کند.
ساروی یادآور شد: امسال انتظار هواداران از نساجی نسبت به سال قبل افزایش یافت و این روند نیز یکی از مشکلات دیگر کادر فنی در کنار مشکلات مالی و مدیریتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و همه باید تلاش کنیم که تیم بتواند به نقطه آرامش برسد و در این صورت نساجی حریف سختی برای هر تیمی می‌تواند باشد.
در رقابت های لیگ برتر ۱۶ تیم حضور دارند که در سال گذشته پرسپولیس قهرمان این رقابت‌ها شد و نساجی نیز با کسب ۳۶ امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفت و تیم های سپیدرود رشت و استقلال اهواز نیز به دسته یک سقوط کردند.
۶۹۸۲
/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.