پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نداشته‌های خود را در فرزندتان جستجو نکنید!

0

مسئول مشاوره آموزش و پرورش جویبار گفت: والدین به عنوان یک مشاور نقش بسیار مهمی در انتخاب رشته دانش آموزان دارند.

رضا جانبازی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نزدیک شدن به پایان امتحانات پایه نهم و انتخاب رشته این گروه سنی، اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها درگیر مقایسه فرزند خود با دانش آموزان دیگر هستند متأسفانه بدون در نظر گرفتن استعداد و توانایی‌های فرزندشان آنها را مجبور به انتخاب رشته مورد علاقه خود نه فرزندشان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش والدین باید به عنوان یک مشاور باشد نه به یک انتخابگر، تصریح کرد: مهم‌ترین کاری که والدین در ایام انتخاب رشته دانش آموزان باید انجام دهند این است که بیشتر با نقش نظارتی انتخاب رشته فرزندان خود مشاوره بدهند.

مسئول مشاوره آموزش و پرورش جویبار خاطرنشان کرد: بسیاری از والدین نداشته های خودشان را در فرزندشان جستجو می‌کنند و این یک آفت برای فرزندان است چراکه بسیاری از دانش آموزانی که با نظر والدین انتخاب رشته کردند سال بعد تغییر رشته دادند.

جانبازی مهم‌ترین کار والدین در ایام انتخاب رشته را کاهش استرس و مشاوره با توجه به توانایی‌های ذهنی و استعداد فرزندشان و نیاز و امکانات موجود در جامعه بیان کرد و افزود: این انتخاب رشته می‌تواند سرنوشت فرزندان را در آینده آنها رقم بزند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بدون حمایت والدین راه به جایی نخواهد برد، گفت: خانواده‌ها از ۷ سالگی کودک تا پایان دوره تحصیلی فرزند خود باید پیگیر تحصیل آنها بوده زیرا آمارها نشان می‌دهد فرزندی که مورد حمایت و پیگیری والدین نبود مسیر درستی برای زندگی و تحصیل خود انتخاب نمی‌کند.

مسئول مشاوره آموزش و پرورش جویبار با اشاره به اینکه دختران پایه نهم حساس‌تر از پسران در انتخاب رشته هستند، بیان کرد: انعطاف پذیری والدین و شناخت روحیات و علایق فرزندان از زمان تولد تا پایه نهم و همچنین استفاده از مشاور و معلم خود دانش‌آموز با توجه به نیازهای جامعه می‌تواند نقش مهمی در انتخاب رشته دانش آموزان داشته باشد.

جانبازی خاطرنشان کرد: جامعه ما علاوه بر پزشک که رشته مورد نظر اکثر خانواده‌ها است به معلم، مهندس، وکیل، خیاط و سایر رشته‌ها نیاز دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.