پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نخستین واحد مسکونی برای سیل‌زدگان مددجوی مازندران تحویل شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، افتتاح و بهره‌برداری از نخستین واحد مسکونی سیل‌زدگان با حضور وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور و مسئولان مازندران عصر امروز سه‌شنبه در روستای “رکن‌کلاً” شهرستان سیمرغ انجام شد.

این واحد مسکونی که مربوط به سیل‌زدگان مددجوی بهزیستی مازندران است ۷۰ متر زیربنا دارد و از سوی بنیاد مسکن و بهزیستی کشور ساخته شد.

برای این بنا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره، ۱۵ میلیون تومان بلاعوض و همچنین ۲۰ میلیون تومان کمک بهزیستی کشور هزینه شده است.

علاوه بر این تمام تجهیزات این خانه از سوی بهزیستی از نو خریداری شده که به گفته مسئولان بهزیستی مازندران تاکنون ۳۷ میلیون تومان برای خرید لوازم برقی، موکت، فرش، دروازه، وسایل آشپزخانه و دیگر امکانات زندگی هزینه شده است.

سیل پایان سال ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸ به دلیل گستره‌ای که در بر گرفت، هزاران خانوار را در مازندران تحت تأثیر قرار داد.

بر اساس آمارها، بر اثر سیل اسفند ۹۷، حدود هفت هزار واحد مسکونی در مازندران خسارت دید که از این تعداد بیش از ۶۰۰ خانه به طور کامل تخریب شد.

همچنین سیل ۴۵ خانه مددجویان بهزیستی مازندران را به طور کامل تخریب و به بیش از ۳۶۰ خانه خسارت وارد کرد.

بنا به آخرین گزارش‌ها همچنین ۲۸۰ واحد مسکونی بیش از ۹۰ درصد کار تعمیراتی آنها انجام شده است که تا یک هفته دیگر قابل زندگی می‌شوند.

دولت برای تعمیرات واحدهای مسکونی آسیب دیده نیز اعتبار بیش از ۲۰ میلیون تومانی در نظر گرفت که شامل ۱۰ میلیون تومان بلاعوض بنیاد مسکن و مابقی نیز از طریق دستگاه‌های تحت پوشش همچون کمیته امداد و بهزیستی است.

/ ‏۱۸۹۹/‏۷۳۳۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.