پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون فرهنگی و رسانه‌ای نخستین انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که در آیین معارفه‌اش توجه به رسانه‌ها را از اولویت‌های اصلی برنامه‌های خود در راستای تنویر افکار عمومی بیان کرده بود، در نخستین روز کاری در این سمت سید علی علوی معاون هنری و سینمایی اداره کل متبوعش را به عنوان معاون فرهنگی و رسانه‌ای منصوب کرد تا به اولین وعده خود در کسوت مدیرکلی جامه عمل بپوشاند.
اگرچه به دلیل ضعف اطلاع رسانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل نداشتن روابط عمومی، انتظار می رفت نخستین حکم مدیرکل جدید برای این مدیریت رقم می خورد، ولی خالی نگذاشتن پست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای حتی برای یک روز این نوید را به رسانه‌های استان می دهد که بزودی مدیر روابط عمومی این اداره کل، تعیین تکلیف شود.
عباس زارع یکشنبه هفته جاری با حضور معاون وزیر به عنوان سومین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دولت تدبیر و امید معرفی شد.
پیش از این محمود شالویی که اصالت خوزستانی داشت، عهده دار مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بود که به دلیل مشکلات خانوادگی در کمتر از یکسال با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این سمت خداحافظی کرد.
در حال حاضر مازندران بر اساس آمار معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۳۱۱ رسانه ثبت شده، هشتمین استان کشور از نظر تعداد رسانه‌هاست و از نظر تعداد روزنامه ها، با ۱۶ عنوان پس از تهران و خوزستان، سومین رتبه کشور را دارد.

علاوه بر آن در این استان ۵۲ هفته نامه، ۲۵ دوهفته نامه، ۳۰ ماهنامه، ۳ دو ماهنامه، ۳۶ فصل نامه و ۸ دوفصل نامه نیز مجوز فعالیت دارند که در مجموع تعداد رسانه های چاپی این استان را به ۱۶۹ رسانه می رساند.
همچنین ۱۲۰ رسانه الکترونیک برخط و ۲۱ رسانه الکترونیک غیر برخط نیز در مازندران مجوز فعالیت دارند که در مجموع ۳۱۱ رسانه ثبت شده استان را تشکیل می دهند.
/ ‏/‏۱۸۹۹/‏۶۹۸۲

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.