پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مراسم گرامیداشت آیت‌الله طبرسی در چالوس برگزار شد

0

آیت نورالله طبرسی نماینده سابق ولی فقیه در مازندران پس از تحمل مدت‌ها رنج بیماری روز شنبه ۱۹ بهمن در بیمارستان ساسان تهران درگذشت.

امام جمعه نوشهر در این آئین گفت : آیت الله طبرسی به عنوان شخصیتی فرهیخته ، متعهد ، دلسوز و از خانواده های متدین ، مومن و  انقلابی بود و نه تنها برای مردم مازندران بلکه امت ایران اسلامی یک سرمایه بزرگی بود.

حجت الاسلام محمود مشایخ افزود : این عالم ربانی بیش از ۲ دهه عهده دار مسئولیتی خطیر بود و در حوزه وظایفیش کارها را به بهترین شکل انجام داد و فراتر از این مسئولیت در بحران ها نیز حضوری فعالانه داشت و حضور ایشان مایه دلگرمی و قوت قلب مردم این استان بود.

وی اظهار داشت : با نگاهی به تاریخچه زندگی این روحانی بزرگ همگی پی خواهیم برد که او در پیروزی انقلاب اسلامی  و مشارکت در همه صحنه های سیاسی نقش بی بدیلی داشت .

ذکر مصائب اهل بیت (ع) ، مرثیه خوانی ، قرائت حمد و سوره و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید از دیگر برنامه های این مراسم بود.

آیت الله نورالله طبرسی در سال ۱۳۵۹ از سوی امام خمینی به عنوان امام جمعه دائم ساری منصوب شد و سال ۷۸ هم نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران را بر عهده گرفت. وی نهم آبان سال ۱۳۹۸ به دلیل بیماری از سمت هایش استعفاء کرد.

وی همچنین در دو دوره از سوی مردم استان مازندران به عنوان نماینده در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

پیکر آیت‌الله نورالله طبرسی  پس از تشییع در شهرستان قم و ساری در گلزار شهدای این شهرستان ساری واقع در آرامگاه ملامجدالدین به خاک سپرده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.