پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدیران موفق مازندران در جشنواره تجارب برتر تجلیل شدند

0

به گزارش خبرنگار مهر، از ۴۶۵ مدرسه در مقطع متوسطه ۱۱۴ مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال و پس از داوری در نهایت ۹ مدیر موفق و برتر انتخاب و تجلیل شدند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران عصر چهارشنبه در آئین تجلیل از مدیران و معاونان مدارس استان در آمل گفت: نگاه وزارت آموزش و پرورش بر مدرسه‌محوری است، و مدیران باید دارای مهارت انسانی بوده و توانایی و قدرت کار کردن با مردم و انجام کار به وسیله آنها را داشته باشند.

اسفندیار نظری افزود: مدیران باید در امر مدرسه محوری باید دارای مهارت‌های فنی و ادراکی باشند و توانایی حل مشکلات و درک مسائل و مشکلات مدرسه و دانش‌آموزان را داشته باشند.
وی، با اشاره به برخی ویژگی‌های مهم مدیران گفت: مدیران باید عقاید قوی داشته باشند، به دقت به سخنان افراد گوش کنند، پرسش‌های خوب مطرح کنند، قدرشناس باشند، افراد شکست خورده را ببخشند، لجباز نباشند، و نقاط ضعف و کاستی‌ها را شناسایی کنند. در این صورت می‌توانند در مدرسه تحول ایجاد کنند و راه آن نیز لزوم تغییر است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران، با بیان اینکه در همین راستا هرساله جشنواره تجارب برتر مدیران برگزار می‌شود، گفت: جشنواره تجارب موفق و برتر مدیران و معاونان مدارس آغاز شده و مدیران و معاونان تمامی مدارس استان تا ۱۵ اسفند پارسال فرصت ارسال مقاله و طرح‌های خود را داشتند.

نظری افزود: این جشنواره راهی برای شناسایی توانمندی مدیران است، و استقرار نظام یاددهی- یادگیری، توانمندسازی کارکنان، و توسعه مشارکت کارکنان و دانش آموزان در مدرسه از محورهای این جشنواره است.

مازندران دومین استان برتر در المپیاد علمی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه پارسال حدود ۱۰ هزار و ۲۵۱ دانش آموز در المپیادهای علمی شرکت و ۴۹۳ نفر حائز رتبه‌های برتر استانی شدند، گفت: مازندران از این حیث رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

نظری یادآورشد: در سال تحصیلی جاری نیز ۹ هزار و ۲۴۶ دانش آموز در مرحله نخست المپیادهای علمی ثبت نام و ۵۸۶ نفر در مرحله استانی پذیرش شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.