پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدیران حق خواهی کنند/ پرداخت خسارت ۵۷۲ مسکن سیل زده در نکا

0

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالجواد توحیدی مقدم پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان نکا ضمن اشاره به اینکه باید صرف نظر از تشریفات اداری تسهیل گر بود اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی به عنوان سیاست گذاران سیاست گذاری کلان داشته باشند تا در این شرایط نخبگان علمی نیز بتوانند از دانش و علم مرتبط خودشان کمال استفاده را ببرند.

وی افزود: در کشور جمهوری اسلامی سال‌ها مرد در شرایط جنگ و تحریم بودند لذا با وجود این شرایط مملکت ما در حوزه ظرفیت‌های تولید و خدماتی چیزی کم ندارد در این راستا مردم نیز به عنوان همراهان این نظام باید از ظرفیت‌های داخل حمایت لازم را داشته باشند.

فرماندار نکا با بیان اینکه مدیران ما باید توان حق خواهی داشته باشند تصریح کرد: مدیران به اقتضای درخواست مردم و پروژه‌های شهرستانی نباید تنها به اعتبارات شهرستانی اکتفا کنند لذا با سیاست‌های کلان از ظرفیت‌های استانی نیز استفاده کنند.

توحیدی مقدم به عدم تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرستان اشاره و بیان کرد: نباید بخاطر بدهی‌های ناچیز فرصت اشتغال را از کارگاه‌های تولیدی گرفت در واقع این مسئله‌ای است که نیازمند رسیدگی از سوی بانک‌ها و دستگاه قضائی است.

نماینده عالی دولت در نکا حمایت از سرمایه گذاران جدید و همچنین حفظ و تداوم وضع موجود را ازجمله الویت‌های سال جاری دانست که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که حتی یک نفر وارد بازار کار و فرصت اشتغال برایش ایجاد شود قطعاً از میزان آسیب هاو ناهنجاری‌های اجتماعی کاسته می‌شود.

وی به خسارت‌های سیل اخیر در شهرستان نکا اشاره و افزود: ۷۳۰ واحد مسکونی در سیل اخیر آسیب دیده که از این میان ۶۵۵ پرونده تشکیل شده است که خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته ۵۷۲ پرونده رسیدگی و پرداخت شد.

فرماندار نکا اضافه کرد: به ۴۱۴ واحد مسکونی یک میلیارد و ۲۰۰ تومان بلاعوض پرداخت و پنج میلیارد تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شد همچنین شش هزار تن پاکت سیمان در بین افراد آسیب دیده توزیع شد.

به گفته توحیدی مقدم در سیل اخیر ۲۴ واحد مسکونی در این شهرستان تخریب ۸۰ درصدی را شامل شدند.

فرماندار نکا اضافه کرد: کلنگ زنی ۲۴ مسکن آسیب دیده از سیل اخیر در شهرستان بصورت نمادین در روستاهای کمیشان، شورابسر و بایع کلاً با دو هدف گلریزان و مساعدت خیران و مردم بر زمین زده شد

این مسئول همچنین میزان خسارات وارده در بخش کشاورزی، زنبور، آبزیان سردآبی، باغی و دامی شهرستان را ۱۰۱ میلیارد تومان وهمچنین در واحدهای تولیدی و اصناف ۳۰ واحد اعلام داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.