پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران ۱۰ درصد عسل کشور را تولید می‌کند

0

عزیزالله شهیدی فر روز پنجشنبه در مراسم برگزاری دومین جشنواره شهرعسل در سوادکوه شمالی افزود: بیش از ۵۰ درصد از عسل تولیدی مازندران به سایر استان ها و خارج از کشور صادر می شود.

وی میانگین سرانه تولید عسل در کشور را ۹۰۰ گرم اعلام کرد و گفت که سرانه تولید در مازندران ۲ کیلوگرم و بیش از دو برابر میانگین سرانه کشور است.

شهیدی فر میزان تولید عسل مازندران را ذکر نکرد ولی از وجود حدود ۶۹۰ هزار کندو در استان خبر داد.

وی همچنین گفت که از سال گذشته تاکنون ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به زنبورداران مازندران پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران دریافت کنندگان این میزان تسهیلات را ۱۳۰ نفر اعلام کرد و توضیح داد: در واقع درخواست برای تسهیلات ۷۵ میلیارد ریال بود و تلاش داریم تا بقیه متقاضیان هم تسهیلاتشان را دریافت کنند.

وی پرداخت تسهیلات به زنبورداران را سبب افزایش هشت درصدی میزان تولید عسل و ازدیاد زنبور و کندوها برشمرد.

فرماندار سوادکوه شمالی هم در این مراسم هدف از برگزاری جشنواره شهر عسل را ایجاد فروشگاه های عرضه محصولات محلی کشاورزی زنبورداری در راستای اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

سید محمد انصارالحسینی با بیان اینکه هدف دیگر این جشنواره ترویج و توسعه تولید است تا کشاورزان بتوانند منابع پردرآمدی از فرآورده عسل داشته باشند ، افزود : توجه به ایجاد اشتغال پایدار و کاستن از نرخ بیکاری هم دیگر هدف این جشنواره است .

وی آموزش زنبورداری با روش نوین و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه زنبورداری را دیگر اهداف این جشنواره اعلام کرد.

دومین جشنواره فرهنگی اقتصادی شهر عسل به همراه برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، سوغات و عسل با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و احاد مردم برگزار شد .

این جشنواره تا یکم آذرماه ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.