پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت ۲۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در مازندران

0

ایسنا/مازندران رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران گفت: ۲۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و ۳۲۲ مرکز مراقب سلامت در مازندران فعالیت می‌کند که به ازای هر ۴ هزار نفر یک پزشک و به ازای هر ۷ هزار نفر یک مراقب سلامت وجود دارد.

سید عباس موسوی در نشست هماهنگی بازدید هیئت پاکستانی از برنامه پوشش همگانی سلامت و برنامه پزشک خانواده مازندران که در هتل میزبان بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در ساختار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی همه امور مربوط به سلامت، نظارت بر غذا و دارو و آموزش و تحقیقات پزشکی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: ۳۷۹ مدیر در حوزه های مختلف، ۲۰۰ هزار نفر پرسنل و ۴۴۳ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران با اشاره  به تعداد تخت‌های درمانی در استان خاطرنشان کرد: حدود ۴ هزار و ۱۴۳ تخت درمانی در ۴۰ بیمارستان فعالیت کرده که سرانه تخت بیمارستانی در مازندران ۱.۵ تخت است.

موسوی با بیان اینکه ۱۰ دانشکده در ۴ شهرستان مسئول آموزش رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی است، ادامه داد: دانشجویان علوم پزشکی این دانشکده‌ها در ۱۰۴ رشته مرتبط در مقاطع مختلف تحصیلی در حال تحصیل هستند.
وی به فعالیت اورژانس شهری، جاده‌ای و هوایی اشاره کرد و گفت: زمان رسیدن آمبولانس بر سر بیمار در شهر ۷.۲۵ ثانیه و در بین جاده‌ها ۱۲:۳۰ ثانیه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به فعالیت ۱۰۱ مرکز جامع سلامت شهری افزود: در این مراکز ۴۰۲ نفر فعالیت داشته و پزشکان تک شیفت حدود هزار و ۵۰۰ نفر و در دو شیفت حدود ۲ هزار تا ۳ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند.
موسوی به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ۹۵ درصد جمعیت اشاره و بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی ۸۷ پزشک خانواده به صورت نیمه وقت و ۴۴۷پزشک تمام وقت ارائه می‌دهند که از این تعداد ۷۹ درصد از بخش خصوصی هستند.

وی اظهار کرد: ۵۳۴ پزشک خانواده شهری فعالیت می‌کنند که ۷۵ در صد از بخش خصوصی هستند.

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران یادآور شد: پیشگیری از بیماری‌ها یکی از اهداف حوزه بهداشتی بوده که این استان در شناسایی بیماران دیابتی و Cancer رتبه دوم را در کشور دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.