پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شرایط بهداشتی و سلامت در مازندران وضعیت مطلوبی دارد

0

حمید بخشی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از شهروندان خواست تا اخبار استان را از طریق منابع رسمی از جمله خبرگزاری ها ، مطبوعات ، صدا و سیما و سایت های معتبر دارای مجوز پیگیری کنند و به مطالب و شایعات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توجهی نکنند.

وی گفت : خوشبختانه با اقدامات بموقعی که با محوریت پدافند غیرعامل و همکاری تمامی دستگاهها بویژه مجموعه های بهداشت و درمان صورت گرفت ، آمادگی مازندران برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا در سطح بالایی است و انتظار می رود شهروندان از بروز رفتارهای هیجانی خودداری کنند و فقط به اطلاع رسانی های رسمی توجه داشته باشند. 

بخشی با اظهار این که دامن زدن به شایعات کمکی به وضعیت کنونی نمی کند ، افزود : تمامی اقدامات ضروری انجام شده است و همه مراکز بهداشتی و خدماتی استان در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند. 

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران گفت : تعطیلی مدارس ، مراکز بهزیستی و دانشگاهها که عمدتا مبتنی بر تصمیم گیری کشوری است ، اقدامی پیشگیرانه به جهت آسیب پذیری کودکان و نوجوانان است و به مفهوم گسترش بیماری نیست. 

وی افزود : خوشبختانه تاکنون مورد قطعی از ابتلا به ویروس کرونا در مازندران نداشته ایم و موارد تحت نظر نیز صرفا در مرحله شک و حدث و گمان قرار دارند و در حال طی کردن مراحل نمونه گیری و مراقبت در قرنطینه هستند. 

بخشی گفت : روز یکشنبه دومین نشست پدافند زیستی استان برگزار می شود تا آخرین گزارشات و تحولات در زمینه ویروس کرونا در مازندران بررسی شود و پس از آن به مردم اطلاع رسانی می شود و اگر تصمیم جدیدی نیاز باشد هم در جلسه اتخاذ خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران اطلاع رسانی مستمر برای کاهش نگرانی عمومی را الزامی توصیف کرد و از مسئولان بخش بهداشت و درمان استان خواست تا با مردم بیشتر در ارتباط باشند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.