پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سامانه «سلامت یار» در مازندران راه اندازی شد

0

عباس رمدانی نماینده اصناف مازندران در اتاق ایران در گفتگو با خبرنگار مهر از راه اندازی سامانه «سلامت یار» در استان مازندران خبر داد و گفت: یاری رسانی به کادر درمانی که در هفته‌های اخیر در خط مقدم مبارزه با بیماری منحوس کرونا قرار دارند وظیفه همگان است و ما در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بر اساس کارکرد خود ایفای نقش کردیم تا گامی هرچند کوچک برای این مهم برداریم.

نماینده اصناف استان مازندران در اتاق ایران افزود: خوشبختانه این سامانه که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اتاق‌های اصناف سراسر استان راه اندازی شده است در همین روزهای اغازین مورد استقبال اقشار مختلف قرار گرفت و این نشان می‌دهد اگر ساختار لازم آماده شود و به سازماندهی توجه شود می‌توان ظرفیت‌های بالقوه جامعه به فعل تبدیل شده و در همه بحران‌ها مردم همراه دولت خواهند بود.

رمدانی درباره جزئیات سامانه سلامت یار تشریح کرد: کار این سامانه به این شکل است که هر فرد از جامعه در سه گروه عمومی، تخصصی غیر مرتبط و تخصصی مرتبط در سراسر استان با مراجعه به سامانه و با تکمیل مشخصات فردی اولیه و انتخاب شهر خود، توانمندی و آمادگی خویش را در رسته‌های مختلف برای کمک به مدافعان سلامت در جهت مبارزه با کرونا ویروس اعلام می‌نماید.

نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد: پس از اعلام آمادگی افراد در سلامت یار، پس از طی مراحلی و با سنجش توانمندی اعلام شده و استعلام از مراجع تاییدکننده توسط دانشگاه علوم پزشکی در چرخه خدمت رسانی قرار خواهند گرفت.

عباس رمدانی تصریح کرد: معمولاً در اینگونه موارد در برخی شهرها استقبال بیشتری صورت می‌گیرد که قطعاً با هماهنگی و موافقت متقاضیان سلامت یاران برای کمک به شهرهای اطراف هدایت می‌شوند.

وی موارد مورد درخواست برای همکاری را متنوع و متعدد بر شمرد و ابراز امیدواری کرد که همه علاقه مندان اعم ازرشته های بهداشتی درمانی، دارندگان جواز کسب و یا عموم مردم می‌توانند با مراجعه به نشانی https://www.salamatyar.org / در این حرکت خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

کد خبر 4891972
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.