پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روشن نگهداشتن چراغ کتابخوانی با پوست اندازی سبک نویسندگی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، انگار این خلاصه کردن و سریع عبور کردن ها تنها به اندازه و مقیاس وسایل و ابزار خلاصه نمی شود و این مساله به متن و بطن نیز تسری یافته است “باید پیدایت کنم ” از آن جمله کتاب‌هایی است که خود را با شرایط موجود جامعه و مردم وفق داده و نویسنده‌اش سعی کرده با نوشته‌های کوتاه و چند خطی خود مطالب مورد نظر خود را بیان بکند.

نیلوفر اکبرزاده نویسنده ۲۲ ساله و از نسل جوان امروز کمبود وقت و فرصت افراد را در نخستین کتابش با عنوان “باید پیدایت کنم ” لحاظ کرده و با اشعار کم حجم خود سعی می کند تا این نکته را لحاظ بکند و مخاطبِ درگیر مسائل را برای کتابخوانی حفظ بکند.

او به خوبی حالِ خوانندگان جوان و شاید هم کم حوصله امروز را مراعات کرده است و با سرودن اشعار کوتاه، چکیده مطالبی را که مدنظر دارد را بیان کرده است.

این شاعر جوان که به سبک و سیاق شعر نیمایی و جدید ۵۱ شعر سروده و در کتاب خود گنجانده است سعی می کند که از طولانی شدن ابیاتش و اشعارش بپرهیزد تا همینقدر مخاطبان کتابخوان را در این بحران سرانه پایین کتابخوانی از دست ندهد.

خودِ او که دانشجوی دانشگاه فرهنگیان است و در آینده در کسوت معلم قرار است به جامعه خدمت بکند از بحران کمبود کتابخوان و وقت نگذاشتن برای این موضوع توسط جوانان بیم دارد و می گوید: خلاصه نویسی و یا همان کم کردن از تعداد مطالب و برگه های کتاب می توان این بستر را فراهم کرد تا خوانندگان جوان و گاهاً کم حوصله را حفظ بکنیم.

نویسنده کتاب باید پیدایت کنم با درک همین مساله نوشته‌های احساسی خود از دوران نوجوانی و ۱۸ سالگی تاکنون را در قالب کتاب شعر ۶۸ صفحه‌ای در آورده است و جلوی روی مخاطبان خود قرار داده است.

سرودن اشعار احساسی و عدم بکارگیری کلمات سنگین و ثقیل در این کتاب باعث شده تا خوانندگان بویژه نسل جوان از این نوشته ها لذت ببرند و طالب خواندن آن شوند.

باید پیدایت کنم نمادی از آرزوها و اهداف جوان امروز است که بنا به گفته نویسنده اش با الگو برداری از شاعران معاصر همچون حسین صفا در قالب شعر برای خوانندگان عرضه شده است.

انتشارات هاوژین کتاب “باید پیدایت کنم ” نوشته نیلوفر اکبرزاده را امسال در یک هزار نسخه چاپ و روانه بازار کرد.

این کتاب به قیمت ۲۰ هزار تومان در بازار نشر عرضه شد.

/1899/۲۰۹۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.