پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رضایتمندی 85 درصدی بیماران قلبی از خدمات در بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: دکترفلاح امروز در جمع خبرنگاران درباره فعالیت بیمارستان فاطمه الزهرا (س) ساری که به عنوان بیمارستان تخصصی قلب در مرکز مازندران است، اظهار کرد: بیمارستان قلب ساری با ۵۱  پزشک در رسته‌های مختلف کارهای فوق‌تخصصی قلب، فوق‌تخصصی بیهوشی و رسته‌های مختلف فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده به تفکیک جراحی بیماری قلب، انژیوگرافی و آنژیوپلاسی، سزارین مادران پرخطر با زمینه بیماری قلبی برای زایمان از استان به این بیمارستان ارجاع داده می‌شود، صورت می‌گیرد، تصریح کرد: خدماتی مثل دیالیز برای بیماران قلبی انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) ساری با اشاره به اینکه خدمات ویزیت، اکوی مری، اسکن قلب، با مواد رادیواکتیو و پزشکی هسته‌ای، تخصص بیماران قلبی نیز صورت می‌گیرد، اضافه کرد: تعداد بیماران بستری در این بیمارستان در ۹ ماه امسال متوسط ماهانه بیماران بستری هزار و ۸۰۰ بیمار بستری و سرپایی  و درمانگاه ۷ هزار بیمار در ماه است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران انژیوگرافی ۴۵۰ مورد انژیوپلاسی و بازکردن رگ‌ها ۱۴۰ مورد و جراحی قلب باز ۱۶۰ مورد، تست ورزش ۳۰۰  و اکو هزار و ۱۰۰ مورد انجام شده است، تصریح کرد: این بیمارستان استان‌های سمنان، گلستان و گیلان را پوشش می‌دهد و هم موارد اورژانسی و  خدمات ارائه  می‌شود.

فلاح درباره خرید امکانات و تجهیزات به مشکلات مالی در بخش نقدینگی اشاره کرد و گفت: هیأت امنای ارزی که وابسته به دولت است نیز در دادن تجهیزات و امکانات جراحی به صورت نقدی عمل می‌کند که این بخش مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان فاطمه الزهرا (س) ساری با همه امکاناتی که دارد متناسب با نیاز استان نیست، خاطر نشان کرد: نیاز به یک نگاه کلان در بخش  بیمارستانی داریم.

رئیس بیمارستان قلب ساری با بیان اینکه ۸۰ تخت سی.سی.یو داریم اما تخت معمولی در این بیمارستان نداریم، گفت: بهتر است که یک بیمارستان کلان در استان داشته باشیم و سه بیمارستان‌ دولتی ساری باید به بیمارستان اورژانس تبدیل شود.

وی در ادامه درباره  مشکلات تعرفه‌ای آزاد که توسط مرکز تصویربرداری نگین که با ارز دولتی یک دستگاه سی‌.تی‌.آنژیو خریداری کرده است اما تعرفه دولتی را اعمال نمی‌کند، افزود: برای مرکز تخصصی قلب نیاز به دستگاه سی.تی.آنژیو  داشتیم و مجوز آن را نیز داشتیم، اما به دلیل نداشتن بودجه و فضا این دستگاه به بخش خصوصی تعلق گرفت و این دستگاه را با  4200 تومانی گرفته است اما به دلیل عدم آگاهی بیماران شاهد تخلف در این بخش هستیم که در بین تعداد از بیمارانی که حتی از این بیمارستان ارجاع داده شده است نیز تعرفه آزاد گرفته شد که این مسئله با پیگیری بیمارستان حل شده است اما اینکه در طول روز چه تعداد بیماران به دلیل عدم آگاهی هزینه اضافه را پرداخت می‌کنند ما در جریان نیستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فعال بودن صندوق خیریه بیماران توسط پرسنل بیمارستان خبر داد و گفت: کارکنان این بیمارستان در قالب مجمع خیران بیماران قلبی ماهانه از حقوق خودشان که به صورت متوسط در ماه 20 میلیون تومان جمع‌آوری می‌شود، کمک می‌کنند.

وی درباره گلایه‌های مردمی از نحوه رسیدگی به بیماران و خدمات بخش هتلینگ نیز اضافه کرد: گاهی مواقع انتظارات بی‌جا است به عنوان نمونه در بخش سی‌.سی.یو نمی‌توانیم همراه داشته باشیم که ما در این بخش گلایه از مردم داریم که  هیچ وقت رعایت نمی‌کنند،  ۸ بخش سی‌.سی‌.یو با ۸۰ تخت داریم، انتظارات قشنگی نیست.

فلاح با اشاره به اینکه رضایتمندی ۸۵ درصدی مردم از این بیمارستان وجود دارد، در ادامه با اشاره به اینکه برای تعمیر تجهیزات این بیمارستان مشکل داریم، گفت: ۶۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های  تعمیرکننده بدهکار هستیم  این در حالی است که ۳۳ میلیارد تومان از  تامین اجتماعی و بیمه سلامت تا آذرماه سال طلبکار هستیم که در این بخش ۱۵ میلیارد تومان مربوط به تامین اجتماعی و ۱۷ میلیارد تومان بیمه سلامت است.

رئیس بیمارستان فاطمه الزهرا(س) ساری در پایان آمار فوتی ناشی از مرگ و میر بیماران قلبی در طول ماه به این بیمارستان مراجعه می‌کنند را به صورت ماهانه  ۳۰ تا ۴۰ مورد برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.