پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رزمایش طرح زمستانه پلیس‌راه مازندران برگزار شد

0

ایسنا/مازندران صبح امروز رزمایش طرح زمستانه پلیس‌راه مازندران در ساری با حضور عوامل و نیروهای انتظامی، دستگاه‌های امدادی و خدماتی در مازندران برگزار شد.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در رزمایش طرح زمستانه پلیس‌راه استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی استان وجود دارد، اظهار کرد: مازندران جزء استان‌های خوب کشور به شمار می‌رود که در حوادث اخیر خسارتی به اموال عمومی و دولتی وارد نشده است.

وی تصریح کرد: وفاق و همدلی موجود در مازندران مطلوب بوده که نتیجه همراهی مردم، مسئولان و تلاش‌های دستگاه‌های مختلف است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اراده مشترک برای رسیدن به آرامش و رفاه را مدیون تلاش‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان، انتظامی و امنیتی هستیم.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه راه‌های استان و رانندگی ما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است، گفت: دستیابی به نقطه استاندارد و مطلوب در راستای تامین زیرساخت‌های مناسب برای کاهش تصادفات باید برنامه‌ریزی شود.

دستگاه تاسیسات راهداری، خودروها و آمبولانس در طرح زمستانه به کارگیری می‌شود

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در ادامه این رزمایش اظهار کرد: ۶۴۴ دستگاه تاسیسات راهداری، خودروها و آمبولانس در طرح زمستانه به کار گیری می‌شود و ۱۲۰ پایگاه در این طرح به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: سطح راه‌های برفگیر و کوهستانی مازندران سه هزار کیلومتر بوده که ۷۰۰ کیلومتر با ۱۳ گردنه کوهستانی در استان است که باید نسبت به تامین ایمنی آن اقدام کرد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه در سال ۸۴ در کشور ۲۸ هزار براثر تصادف جان باختند، بیان کرد: این میزان در حال حاضر به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است و این درحالی که ۱۵۶ درصد به شمار خودروها، ۱۵۴ درصد به شمار موتورسیکلت‌ها و ۱۱۸ درصد بر شمار رانندگان افزوده شده است.

میرفیضی با بیان اینکه در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۹ نفر براثر تصادفات فوت می‌شوند و این میزان در مازندران ۲ نفر کمتر است، گفت: باید همه سازمان‌ها از ظرفیت‌های خود برای کاهش حوادث بهره گیرند.

وی تصریح کرد: در طرح رزمایش زمستانه بیش از ۲ هزار نیرو به مسافران و هم استانی‌ها خدمات‌دهی می‌کنند.

فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: امدادرسانی هوایی از طریق هلال احمر و اورژانس از دیگر بخش‌های طرح رزمایش زمستانه است که در تلاش هستیم تا در زمستان خدمات مناسبی به مسافران و هم استانی‌ها ارائه دهیم.

میرفیضی یادآور شد: استفاده از دست افزارهای موبایلی، استفاده از ردیاب خودرو و دوربین البسته در راستای افزایش خدمات‌رسانی به مردم صورت گرفته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.