پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی مسئول قرارگاه جهادی حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام)

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: در شهرستان ساری نیز مسئول قرارگاه جهادی حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) ،حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی می باشد که وظیفه هماهنگی و مدیریت طلبه های جهادگر را برعهده دارد.

آرامستان بهشت رضا(ع) ساری که بعد از پارک جنگلی شهید زارع قرار دارد، در سال های گذشنه احداث شد. این آرامستان که در خارج از محدوه شهری قرار دارد با شیوع ویروس کرونا به عنوان محل دفن اصلی قربانیان این بیماری انتخاب شد. اجساد متوفیانی که جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان ساری از دست داده‌اند، مراسم تغسیل و تکفین آنها در همین محل با حضور طلبه های داوطلب قرارگاه جهادی حضرت موسی بن جعفر(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاص و با رعایت دقیق احکام شرعی و دینی و احارم کامل برای دفن منتقل می‌گردد.

همچنین متوفیان شهرستانی با آمبولانس‌های مخصوص سازمان آرامستان های شهرداری ساری به این مکان منتقل میگردند.

با توجه به اهمیت دفن بیماران کرونایی در مازندران، قرارگاه مخصوص با حضور روحانیون تشکیل شد.

این قرارگاه تحت عنوان قرارگاه موسی بن جعفر (ع) به ریاست نماینده ولی فقیه در استان مازندران تشکیل شد تا مراسم تدفین جان باختگان کرونایی مطابق با موازین شرعی انجام شود .

حجت الاسلام  محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه وظیفه اصلی تدفین شرعی اموات کرونایی برعهده امامان جمعه است، گفت: قرارگاه موسی بن جعفر (ع) به صورت عملیاتی و سازماندهی تشکیل شد و سپاه پاسداران هم تمام قد برای تامین تجهیزات مورد نیاز پای کار آمده است.

محمدی لائینی افزود: باید در شرایط بحرانی هم احکام و دستورات اسلامی را اجرا کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: رسیدگی به امور تدفین اموات مربوط به ائمه جمعه و حوزوی‌ها است که باید همه احکام از جمله غسل، کفن، حنوط و نماز را اجرا کنند. نماینده ولی فقیه در مازندران از ائمه جمعه استان، طلاب و علمای دینی خواست تا برای اجرای حکم خدا در تدفین اموات مومنین کار جهادی کن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.