پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جامعه بی نشاط با آسیب های زیادی مواجه می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز استاد در تالار آیت الله کوهستانی با بیان اینکه رشته پزشکی با سلامت جامعه مرتبط است، گفت: جامعه از قشر فرهیخته ای که در حوزه سلامت کار می‌کند انتظار بیشتری در زمینه کمک و همدلی دارند و این جامعه نیز همواره در این راه قدم‌های خوبی برداشته است.

وی همدلی را از مهارت‌های ده گانه که جوامع باید خود را به آن مجهز کنند دانست و افزود: جامعه نباید روحیه شادابی و نشاط را از دست بدهد زیرا جامعه‌ای که شاداب نباشد آسیب‌های زیادی می بیند بنابراین باید با همدلی این مشکلات را برطرف کنیم.

دکتر موسوی ادامه داد: بیت “بنی ادم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند” یک نگاه سیستمیک است که اگر یکی از ارگان‌ها دچار آسیب شوند ارگان‌های دیگر باید آن را بازسازی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه جامعه ما جامعه‌ای دوقطبی نیست، گفت: برخی از افراد می‌خواهند این فرهنگ را به وجود آورند که جامعه پزشکی درد جامعه را نمی‌داند درحالی که پزشکان نشان دادند که در بسیاری از امور همراه و یاریگر مردم هستند.

وی آموزش را در پیشرفت و توسعه کشورها بسیار مؤثر دانست و افزود: برای داشتن جامعه‌ای توسعه یافته باید به حوزه آموزشی توجه ویژه ای شود.

دکتر موسوی توجه به شیوه آموزشی نوین و توسعه رشته‌ها را از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه آموزشی دانست و ادامه داد: در سال گذشته رشته جراحی عروق و در مقطع دکتری نیز مهندسی بافت و علوم اعصاب افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تأسیس دو دانشکده فناوری نوین و دانشکده مجازی در دستور کار معاونت آموزشی قرار دارد، گفت: با وجود شرایط اقتصادی در سال گذشته، دانشکده پیراپزشکی قبل از سال تحصیلی راه اندازی می‌شود.

شایان ذکر است در این مراسم لوح سپاس و تندیس به اساتید برگزیده توسط جمعی از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دکتر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اهدا شده است.

در پایان مراسم کاروان کمک‌های اهدایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مناطق سیل زده اعزام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.