پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تولید فیلم حماسه مازندرانی ها در «خان طومان»

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت سالروز آزادسای خرمشهر از خرمشهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی یاد کرد و گفت: شادکردن ملت با فتح خرمشهر بزرگترین اجری بود که خداوند به ما عطا کرده است.

وی با بیان اینکه باید جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند به نقش مازندرانی‌ها در حماسه آزادسازی خرمشهر اشاره کرد وگفت: مازندرانی‌ها در سه تیپ بیت المقدس، ۳۷ و ۲۵ کربلا نقش ویژه و اساسی داشتند و ۲۷۰ شهید در این عملیات تقدیم کردیم.

وی با بیان اینکه مازندرانی‌ها در تمامی مناطق و عملیات‌ها حضور داشتند به تولید فیلم خان طومان در ۸۰ دقیقه اشاره کرد و گفت: فیلمبرداری آن در خراسان شمالی در حال انجام و ۹۰ درصد آن به پایان رسیده است.

سردار ملکی با عنوان اینکه بخش نظامی فیلم در خراسان شمالی در دست تولید است، گفت: علیرغم کمبود منابع مالی، این فیلم سینمایی در حال تولید است تا بخشی از زندگی جوانان مازندرانی به نمایش درآید.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: امسال در حوزه نشر کتاب نیز ۵۰ کتاب تهیه و تدوین می‌شود تا بتوانیم شهدا و قهرمانان دفاع مقدس را معرفی کنیم.

کد خبر 4932474
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.