پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تراز آب های زیرزمینی مازندران کمتر شده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم یخکشی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از ذخیره حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعبی آب در سدهای و آببندان های استان در شروع فصل زراعی خبر داد و با اشاره به بارندگی ۵۰۸ میلی متری در نیمه اول سال آبی جاری در استان مازندران گفت: در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۶ درصد و در مقایسه با دوره شاخص درازمدت ۵۰ ساله حدود ۳۱ درصد افزایش بازندگی داشتیم.

وی افزود: افزایش بارندگی سبب شد تاشاهد آب دهی مناسب رودخانه‌ها در سال جاری باشیم، به طوری که آبدهی ۷ رودخانه مهم استان در مقایسه با سال گذشته حدود ۶۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی تراز سفره آب زیر زمینی استان نسبت به شاخص دراز مدت را ۲۶ سانتی متر کمتر اعلام کرد و گفت: این کاهش معادل ۲۵ میلیون مترمکعب کسری مخزن است.

یخکشی افزود: وضعیت آبگیری سدهای استان بدون احتساب سد گلورد که مراحل آبگیری اولیه را از سال گذشته طی می‌کند به میزان ۹۶ درصد معادل ۳۱۴ میلیون مترمکعب است و این رقم با احتساب ۱۱ میلیون متر مکعب حجم فعلی سد گلورد به رقم ۳۲۵ میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب بیشتری داریم، ضمن آنکه در سال جاری نیروگاه‌های برقابی ما زودتر از سال گذشته وارد مدار بهره برداری شده‌اند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران، حجم فعلی آببندان های استان را بالغ بر ۳۵۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت بیش از ۹۵ درصد ظرفیت آنها آبگیری شده است.

کد خبر 4892574
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.