پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخلفات انتخاباتی در مازندران با سرعت و دقت رسیدگی می‌شود

0

ایسنا/مازندران رییس کل دادگستری مازندران با اشاره به تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دستگاه قضایی استان گفت: برخورد قانونی همراه با سرعت و دقت با متخلفان و مجرمین احتمالی انتخابات، در دستورکار دادستان‌های سراسر مازندران خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام محمد صادق اکبری در همایش مشترک هیئت‌های اجرایی و بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مراکز شهرستان‌های استان، با اشاره اهمیت والای انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: انتخابات متعددی در سال‌های پس از انقلاب در کشور برگزار شده که تاثیرات موثری نیز در سرنوشت کشور داشته است.
وی با اشاره به رویکردهای مهم برگزاری انتخابات، حضور حداکثری مردم، حفظ سلامت انتخابات، قانونمند بودن و ضابطه مند بودن انتخابات و حفظ امنیت انتخابات را از جمله این رویکردها برشمرد و تصریح کرد: دستگاه قضایی در کنار دیگر مراجع ذی‌ربط به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل خواهد کرد.
رییس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان، اهتمام لازم را نسبت به کاهش آسیب‌ها، جرائم و تخلفات احتمالی برگزاری انتخابات خواهد داشت که در این راستا جلسات متعددی در دادگستری استان برگزار شده است.
اکبری با اشاره به عناوین جرائم و تخلفات انتخاباتی گفت: خرید و فروش رای در قالب توزیع اقلام و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص و افراد، تهدید و تطمیع در امر انتخابات، رای دادن با شناسنامه جعلی یا شناسنامه فرد دیگر، رای دادن بیش از یک بار و توصیه به نوشتن نام افراد، ازجمله مصادیق این جرائم محسوب می‌شود.
وی اخلال در امر انتخابات، کم و زیاد کردن آرا و تقلب در شمارش آرا، تقلب در اوراق تعرفه، جابه‌جایی یا معدوم نمودن اوراق انتخاباتی بدون مجوز و ایجاد رعب و وحشت در هنگام برگزاری انتخابات را از جمله دیگر این موارد برشمرد و افزود: طبق قانون، دستگاه قضایی مکلف است به پرونده‌های مرتبط با تخلفات و جرائم انتخاباتی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی کند و بر این اساس در حوزه‌های قضایی استان شعب ویژه و خاص معین شده که فهرست این شعب به حوزه های اخذ رای و فرمانداری ها ابلاغ خواهد شد.     
رییس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: ان شاء الله انتخاباتی بدون جرم و تخلف را شاهد باشیم و هیچ پرونده‌ای به شعب ویژه ارسال نشود و در این راستا دستگاه قضایی استان از ابتدا تا انتهای برگزاری انتخابات در کنار مسئولین برگزاری خواهد بود.

حضور پرشور مردم در انتخابات حائز اهمیت است
سید یونس حسینی عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران نیز در این همایش با اشاره به ارزش بالای انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور پرشور مردم در انتخابات را حائز اهمیت دانست و گفت: مسئولین ذی‌ربط باید بیشترین تلاش و اهتمام را در برگزاری مطلوب و عادلانه انتخابات داشته باشند.
وی اجرای صحیح انتخابات را پر اهمیت دانست و بیان کرد: نتیجه انتخابات در سرنوشت جامعه تاثیرگذار است و کمتری بی دقتی، خطا و اظهار نظر خلاف رای مردم خیانت به سرنوشت کشور خواهد بود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران اظهار کرد: دادستان‌های سراسر استان وظیفه دارند در اجرای عادلانه انتخابات حضور پیگیر و مستمر داشته باشند و کوچکترین بی‌دقتی در به سرانجام رساندن رای مردم، خیانت محسوب می‌شود.
حسینی عالمی یادآور شد: دادستان‌های سراسر استان در کنار مسئولین ذی‌ربط حضور خواهند داشت تا انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.