پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تب تبلیغات انتخابات در مازندران بالا گرفت

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، تعدادی از نامزدهایی که سابقه حضور ادواری در مجلس و یا رقابت های انتخاباتی را در کارنامه اشان دارند و تصور می کنند از شانس بیشتری برای پیروزی در این رقابت برخوردارند ، برای گرم تر کردن تب تبلیغات و یارکشی ، گردهمایی خود را به فضاهای ورزشی و امکان عمومی بردند و گاهی نیز از برخی خوانندگان موسیقی محلی و ملی برای این کار استفاده می کنند.
یارکشی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران به خصوص  ساری که ۲۵ رقیب برای کسب ۲ کرسی در میدان رقابت دارد، در قالب گردهمایی در اماکن عمومی و ورزشی با حضور خوانندگان سرشناس محلی و ملی باعث شد تا مردم این خطه شمال کشور از دومین روز برگزاری جنشواره موسیقی فجر در ساری استقبال سردی داشته باشند.
این در حالی است که ۲۴ ساعت قبل از آن در نخستین روز از برگزاری این رویداد فرهنگی در استان مازندران که یکی از خوانندگان مطرح کشور برنامه اش را به روی سن برد ، استقبال پرشوری از آن شده بود به طوری که تعداد زیادی از علاقه مندان موفق به حضور در سالن برگزاری نشدند.
پوستر پاشی در سطح شهر
اگر چه نامزدهای انتخابات مجلس در مازندران از شیوه های جدید تبلیغاتی به خصوص فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی و حتی ارسال پیامک های تبلیغاتی برای یارکشی خود نسبت به حداقل دو دوره گذشته اقبال بیشتری نشان دادند ، ولی به نظر می رسد این شیوه ها نیز در این دوره نتوانست آن گونه که انتظار می رفت ، این نامزدهاه و هوادارانشان را راضی نگه دارد و به همین خاطر هم به صورت گسترده ای اقدام به نصب و توزیع پوستر و تراکت های تبلیغاتی در سطح معابر عمومی و کوچه پس کوچه ها و حتی روستاها کردند.
گزارش میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد که هم اکنون سطح معابر و خیابان های عمومی شهر به خصوص شهر ساری مرکز استان مازندران که ستادهای تبلیغات  بیشتر نامزدهای سرشناس این حوزه انتخابیه در یکی از شلوغ ترین خیابان های این شهر دایر شد، مملو از تراکت و پوسترهای تبلیغاتی است و با وجود این که نیروهای خدماتی شهرداری تا بامداد سرگرم جمع آوری این پوسترها و تراکت ها بودند، همچنان تعدادی زیادی از آنها در معابر عمومی و بر روی مکان های ممنوعه اعم از تابلوهای برق و مخابرت، تا دیوارهای سطح شهر و درختان حاشیه خیابان نصب و یا آویز شده است.
این در حالی است که طبق اطلاع شهرداری ساری بیش از ۱۰ تا ۱۵ خیابان اصلی سطح شهر را برای نصب تراکت و پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس پیش از شروع زمان قانونی تبلیغاتی ساماندهی کرده بود که استقبال زیادی از این اماکن نشده است.
پیش بینی می شود با نزدیک شدن به پایان زمان قانونی تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ۸ صبح فردا اول اسفند ماه و ۲۴ ساعت قبل از زمان اخذ رای است ، پوسترپاشی در سطح شهرها و روستاها و حتی داخل منازل شهروندان نسبت به روزهای گذشته افزایش بیشتری داشته باشد.تاکنون نیز هشدارها و اخطارهای دستگاههای نظارتی و اجرایی برای قانونمند کردن این پوسترپاشی ها و هدایت آنهابه سمت اماکن پیش بینی نیز توفیق چندانی نداشته است.
 

تشکیل کارگروه امحاء در شهرستان ها 
طبق تصمیم ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران و با موافقت هیات های بازرسی که طبق قانون نظارت بر حسن اجرای قانون انتخاباتی را به نمایندگی هیات بازرسی وزارت کشور بر عهده دارند، در سطح شهرستان ها ( فرمانداری ها) کارگروه امحاء پوسترها و تراکت های تبلیغاتی نامزدها از اماکن ممنوعه تشکیل شده است.
این کارگروه که با همکاری شهرداری ها شکل گرفت، وظیفه دارد تا نسبت به جمع آوری و از بین بردن پوسترها و تراکت های تبلیغاتی نامزدها از اماکن ممنوعه چون در و دیوار ادارات و سازمان های دولتی، تابلوها و تاسیسات دولتی در سطح شهرها، درختان حاشیه خیابان و تابلوهای شهری و سایر نقاط اقدام کند.
علاوه بر این ، گزارشات تخلف تبلیغات انتخاباتی نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان نیز از سوی این گروهها به ستاد انتخابات و هیات بازرسی شهرستان ها گزارش می شود و چنانچه تکرار تخلف از سوی نامزدها یا طرفدارانشان صورت گرفته باشد، پرونده تشکیل و برای برخورد قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار می گیرد.

 

تشکیل ستاد پیشگیری و شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی 
رییس کل دادگستری استان مازندران نیز اعلام کرد که ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در سطح دادگستری های این خطه شمال کشور تشکیل شد تا تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را رصد و چنانچه تخلفی را که در حال انجام است پیشگیری و تخلفات احتمالی را نیز در شعب ویژه رسیدگی ارسال کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری گفت : شعب ویژه نیز موظفند تا تمام مراحل انتخاباتی تخلفات ارسالی را پس از تشکیل پرونده در کمترین زمان رسیدگی و برخورد قانونی را اعلام کنند.
بر اساس آخرین گزارش ۶ گزارش از تخلفات انتخاباتی از شعب ویژه دادگستری استان مازندران در دست بررسی است که تاکنون نتایج این رسیدگی حداقل در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.
فضای آرام تبلیغات انتخاباتی 
رییس ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران هم گفت : تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فضای آرام و امن و با نظارت دستگاههای نظارتی و امنیتی در حال انجام است.
حسین حسن نژاد افزود : اگرچه تخلفاتی در تبلیغات انتخاباتی نامزدها مشاهده می شود، ولی تخلفاتی که بتواند در روند انتخابات تاثیرگذاری داشته باشد، تاکنون مشاهده نشده است.
وی گفت : نیروهای انتظامی و نظامی نیز تاکنون به خوبی امنیت را برای برگزارکنندگان انتخابات فراهم کردند و گاهی نیز با سعه صدر به گونه ای مدیریت کردند که اجازه ندادند، خللی در روند برگزاری تبلیغات ایجادشود.
براساس آخرین آمار ۱۵۱ نامزد در ۹ حوزه انتخابیه برای کسب ۱۲ کرسی مجلس شورای اسلامی در مازندران رقابت می کنند.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.