پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاکید منتخبان مجلس مازندران بر حل معضل زباله/ مازندران سهم مناسبی از اعتبارات ملی ندارد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جلسه شورای اداری با حضور منتخبان مجلس شورای اسلامی در استانداری مازندران با حضور تعدادی از نمایندگان منتخب مازندران و علی محمد شاعری رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شده است.

علی کریمی فیرزوجایی منتخب مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نخستین نفری بود که به برخی از چالش‌های موجود در استان اشاره کرد.

ولی الله فرزانه منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پروژه‌های سطح استانی باید توسط همه نمایندگان استان پیگیری شود.

وی در ارتباط با ساماندهی زباله، گفت: باید برای زباله سطح استان باید سرمایه‌گذاری مناسبی انجام شود و اگر بحث دفن و دپو نامناسب باشد با مشکلات و معارضات اجتماعی مواجه می‌شویم.

منتخب مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که کشور داشت، افزود: مجلس دهم در ابعاد مختلف موفق نبوده است.

کمال علیپور با اعلام اینکه ضرایب بودجه استان مازندران در مجلس دهم نسبت به مجلس قبلی افزایش نداشت، افزود: افزایش اعتبارات در استان انجام نشده و انتظار داریم که در مجلس یازدهم این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کنیم.

علیپور ادامه داد: افزایش اعتبارات مازندران از بودجه ملی چشمگیر نبوده است، در استان‌های مختلف برای بودجه ملی اقدامات خوبی انجام شده اما در استان مازندران اقدامات خاصی انجام نشده است.

وی یادآور شد: در مجلس نهم برنامه‌ریزی کردیم که مازندران را به عنوان استان گردشگری معرفی کنیم و قطار سریع السیر رشت به ساری را مطرح کرده بودیم اما پیگیری خاصی در این ارتباط انجام نشده است.

مهدی سعادتی دیگر منتخب مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: عقب‌ماندگی مازندران بسیار زیاد است، خدمات کشوری ارائه می‌دهیم اما بودجه استانی دریافت می‌کنیم.

وی یادآور شد: زیرساخت‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی استان به شدت دچار مشکل هستیم و در بیان اولویت‌ها نمایندگان یکپارچه می‌شویم و با همه تمام در کنار مدیران اجرایی برای بهبود وضعیت استان تلاش می‌کنیم.

غلامرضا شریعتی نماینده منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:توسعه بندر امیرآباد از جمله مواردی است که باید جدی گرفته شود.

محمدعلی محسنی نماینده منتخب مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توجه به معیشت، رفاه و اشتغال جوانان از برنامه‌های محوری است که در مجلس یازدهم نیاز به پیگیری دارد.

رضا حاجی‌پور منتخب مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به چالش‌های حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: مازندران سهم مناسبی از اعتبارات ملی در این بخش ندارد.

وی ادامه داد: در بخش صنعت بیکاری گریبانگیر همه خانواده‌ها شده است، دانشجویان در صنعت دستی بر آتش دارند اما فضای کاری مناسبی برای آنها آماده نیست.

منتخب مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت‌های مناسب صنعتی در این شهرستان، گفت: بیکاری بیش از 4 هزار نفر در این شهرستان قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری ظرفیت‌های مناسبی در استان مازندران داریم اما نتوانستیم زیرساخت‌های مناسب برای این بخش فراهم کنیم.

حاجی‌پور خطاب به استاندار مازندران، بیان کرد: فرصت خدمتگزاری برای همه جوانان در استان باز شود و از نخبگان ظرفیت‌سازی کنیم.

 /86004/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.