پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برنامه مجلس برای اشتغال جوانان دانشگاهی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

علی کریمی‌فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ساری  از برنامه راهبردی خانه ملت برای حمایت حداکثری از جوانان تحصیلکرده دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بومی خبر داد و اظهار کرد: تشکل پذیری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و استار تاپ‌ها با هدف کاهش معضل اشتغال و صادرات محور در دستور کار جدی مجلس است.

وی افزود: در اجرای تحقق شعار محوری امسال دانشگاه‌ها ملزم به راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از ایده‌های خلاق و نواورانه جوانان دانشگاهی هستند.

نماینده مردم بابل در مجلس یادآورشد: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و دانش‌های نوپا با محوریت اساتید و دانشجویان نخبه و خلاق راهبرد جدید کشور در پیوند عرصه اقتصاد و فرهنگ برای پیشرفت و عدالت است.

کریمی‌فیروزجایی تسریع در تجاری سازی پایان‌نامه‌های دانشگاهی با هدف صادرات و ارزاوری را خاطرنشان کرد و افزود: تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با بخش‌های تولیدی و زیربنایی کشور در شرایط فعلی ضرورت دارد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت توسعه مراکز رشد و نوآوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور یادآور شد: باید با تمرکز بر روی پرورش استعدادهای خلاق و حمایت از تولیدات فناورانه جهش توامان علمی و تولید را در کشور محقق کنیم.

کریمی فیروزجایی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در رونق کسب و کار و صادرات محصولات مبتنی بر فناوری و ایده‌های خلاق را اساسی و محوری خواند و افزود: با حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیانی در دانشگاه‌ها،مشکل اشتغال قشر دانشگاهی و تحصیل‌کرده مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم بابل با تاکید بر لزوم توجه به نقش شرکت‌های دانش بنیان در حل مشکلات زیست محیطی و به‌ویژه پسماند و تنگناهای حوزه  کشاورزی،خواستار اهتمام ویژه مسؤولان برای بهره‌گیری از ظرفیت مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌ها در این زمینه شد.

این نماینده مجلس یادآورشد: نگاه به حوزه جوانان و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل آنان در روند توسعه کشور راهبردی، استراتژیک و غیرقابل اغماض است.

کریمی‌فیروزجایی با انتقاد از ضعف دستگاه‌های مسؤول در استفاده از ظرفیت جوانان به‌ویژه دانشگاهیان گفت: براساس بیانیه راهبردی گام دوم ابلاغی رهبر معظم انقلاب مسؤولان باید فضا و بستر را برای فعالیت سازنده جوانان فهیم و انقلابی مهیا کنند.

 /۳۱۴۱/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.