پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات به رانندگان تاکسی/ برخورداری مشاغل بزرگ از تسهیلات حمایتی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

حسینقلی قوانلو در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در ارتباط با پرداخت کمک معیشتی به شغل‌های که ناشی از شیوع کرونا در استان مازندران آسیب دیده‌اند، اظهار کرد: هنوز آئین نامه اجرایی این موضوع را دریافت نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از مشاغلی مانند دستفروشان و کارگران روز مزد که از پوشش بیمه‌ای برخودار نیستند، مقرر شد که  اطلاعات این افراد را استخراج و در نهایت بر اساس دستورات ابلاغی مبالغی به این اشخاص به صورت بلاعوض پرداخت شود.

رئیس سازمان صمت مازندران در پاسخ به این سؤوال که این اطلاعات تا چه زمانی جمع آوری می‌شود، گفت: امروز جلسه ستاد داریم و مقرر شده بود که معاونت عمرانی این اطلاعات را استخراج کند.

وی درباره نحوه پرداخت این مبالغ یا بسته‌های احتمالی، بیان کرد: ابتدا نیاز به تهیه لیست  و تامین اعتبار داریم، اطلاعات مشمولان در اختیار وزارت کار وجود دارد به حساب اشخاص واریز می‌شود.

رئیس سازمان صمت مازندران در پاسخ به این سؤوال که آیا قرار است بسته حمایتی کالایی پرداخت شود یا وجه نقد، افزود: در این ارتباط منتظر ابلاغ مسؤولان بالادستی هستیم.

وی اضافه کرد: در تهران به دستفروشان پول نقد پرداخت شده بود، برای راننده‌تاکسی هم مقرر شده است که کارت اعتباری خرید اختصاص داده شود که به صورت تسهیلات 12 درصدی که هشت درصد این تسهیلات را دولت پرداخت کرده و چهار درصد باقی مانده هم توسط خود اشخاص پرداخت می‌شود، سه ماه تنفس برای این تسهیلات در نظر گرفته شده و پس از آن به مرور از یارانه افراد دریافت کننده تسهیلات کسر می‌شود.

این مسؤول مبلغ پرداخت تسهیلات را بر اساس اطلاعات خانواده اعلام کرد و گفت: به افراد یک نفره یک میلیون تومان و خانواده دو نفره 2میلیون تومان پرداخت شود.

قوانلو در ارتباط با مشاغل بزرگ، بیان کرد: برای این قشر 75 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها ابلاغ شده که تسیهلات 12 درصد پرداخت شود، واحدهای صنعتی، تولید و اصناف بزرگ که صدمه دیدند مشمول این تسهیلات می‌شوند،عدد این تسهیلات مشخص شده است و پس از آنکه آئین نامه اجرایی آن ابلاغ شده در سطح استان اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤوال که آیا واحدهای شناسائی شدند، پاسخ داد: سازمان صمت از طریق سامانه هماهنگ اطلاعات این واحدها را بر اساس ثبت نامی که خود واحدهای تولیدی انجام می‌دهند دریافت و بر اساس دستورالعمل نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می‌شود.

 /86004/غ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.