پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازگشت نساجی به ریل آرامش

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، پس از اختلافات پیش آمده در باشگاه نساجی که از اواخر سال گذشته شکلی جدی گرفت و چالش هایی را برای این تیم ایجاد کرد، نساجی چند هفته ارام و بدون حاشیه را پشت سر گذاشت. اما این باشگاه که معمولاً آبستن مشکلاتی درونی و حاشیه ای است، یک هفته مانده به پایان لیگ هیجدهم گرفتار حاشیه های جدی مدیریتی شد و پس از پایان لیگ برتر نیز عملاً بحران مجموعه باشگاه را در بر گرفت.
در حالی که سایر تیم های لیگ برتر در حال برنامه ریزی برای جذب کادر فنی جدید و بازیکنان در پست های مختلف بودند، نساجی از فردای مسابقات لیگ هیجدهم بدون سرمربی، کادر فنی و کادر مدیریتی رها شد.

پیگیری های هواداران و پیشکسوتان باشگاه یک بار دیگر پای استاندار مازندران را به زمین نساجی کشاند تا روز ۱۱ خرداد همراه با مدیرکل ورزش و جوانان مازندران جلسه ای با مالکان باشگاه نساجی برگزار کند. در آن جلسه مدیران استان قول همکاری با مالکان باشگاه را دادند و مالکان باشگاه هم که گفته می شود اعلام کرده بودند حاضرند بدون دریافت مبلغی تیم را واگذار کنند، به حسین زادگان ها قول دادند تا برای آماده سازی تیم نساجی به منظور حضوری پرقدرت در لیگ نوزدهم وارد میدان شوند.
تأخیر بیش از دو هفته ای در برداشتن گامی مثبت برای تیم، پیوستن «محمد آبشک» به فولاد خوزستان و «جئورجی ولسیانی» به سپاهان و آزاد بودن ۱۱ بازیکن دیگر نساجی برای پیوستن به سایر تیم‌ها، تکمیل کادر فنی و بازیکنان بسیاری از تیم های لیگ برتری و مهم تر از همه نزدیک شدن به زمان آغاز لیگ نوزدهم نگرانی هواداران نساجی را روز به روز بیشتر کرد.
از سوی دیگر صنیعی فر یکی از مالکان نساجی که به نظر می رسد از تصمیم خود برای کنار گذاشتن تیمداری منصرف شده و حتی گفته می شود با وجود موافقت «رضا حدادیان» دیگر مالک این باشگاه برای فروش سهام نساجی، به درخواست خرید امتیاز مالکیت تیم فوتبال نساجی با قیمت ۲۰ میلیارد تومان توسط یک تاجر آهن در روزهای اخیر پاسخ منفی داده است، این روزها دیدگاهی متفاوت از چند هفته اخیر پیدا کرده و حالا در حال برنامه ریزی برای آماده سازی تیم است.
مهاجری از تبریز
اما با اعلام نام «محمدرضا مهاجری» به عنوان سرمربی نساجی در فصل نوزدهم، به نظر می رسد که امواج حاشیه و چالش ها در نساجی رو به کاهش هستند و همین موضوع نیز آرامش را به اردوی هواداران نساجی برگردانده است.
«محمدرضا مهاجری» که فصل گذشته سرمربی ماشین سازی تبریز بود، به عنوان سومین سرمربی نساجی در لیگ برتر از سوی مدیران باشگاه انتخاب شده و مذاکرات خود را انجام داده است و به گفته خودش طرفین به نتایج مطلوبی هم رسیده اند. سرمربی ۵۵ ساله انتخاب شده برای نساجی، فصل گذشته توانست ماشین سازی را با ۳۰ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول رده بندی لیگ برتری نگه دارد.
در پرونده او صعود به لیگ برتر با تیم سیاه جامگان و سرمربیگری پدیده و شیرین فراز کرمانشاه دیده می شود. مروری بر واکنش های پس از مطرح شدن نام مهاجری به عنوان سرمربی نساجی در فضای مجازی نشان می دهد که از نگاه بسیاری از هواداران، مهاجری در شرایط کنونی انتخاب مناسبی برای این تیم است. اما مهم ترین نکته برای هواداران نساجی در حال حاضر شاید شخص مهاجری نباشد، بلکه انتخاب شدن یک سرمربی برای تیم و خارج شدن نساجی از بلاتکلیفی یک ماهه پس از لیگ هیجدهم است.
مهاجری هنوز قرارداد رسمی خود را با نساجی ثبت نکرده، اما از نظر خودش و مدیران باشگاه نساجی سرمربیگری او قطعی است. این سرمربی در حال انتخاب و کادر فنی مد نظر خودش برای معرفی به مدیران باشگاه است و پس از آن نیز باید بلافاصله برای یارگیری و انتخاب بازیکنان مد نظر خود اقدام کند.
کوچ بازیکنان، ضعف دفاعی
نساجی در روزهای اخیر ۲ بازیکن اثرگذار خود را از دست داد. با پیوستن محمد آبشک» به فولاد و «جئورجی ولسیانی» به سپاهان اصفهان، قوای دفاعی نساجی تا حد زیادی ضعیف شده است. آبشک به عنوان یک هافبک دفاعی اثرگذار که از ابتدا تا انتهای فصل هیجدهم برای نساجی به میدان رفت و ولسیانی در قامت یک مدافع جنگنده و مستحکم و البته گلزن که ۵ گل برای نساجی در فصل قبل به ثمر رساند، از مهره های اساسی نساجی به شمار می آمدند که با جدا شدن آنها حالا نساجی باید به فکر جذب بازیکنان جایگزین مناسب باشد.
از سوی دیگر «حامد لک» دروازه بان نساجی هم در روزهای اخیر به عنوان یکی از گزینه های مد نظر باشگاه استقلال مطرح شده است و طبیعی است که در صورت قطعی شدن نظر استقلالی ها برای پیوستن او به این تیم، با توجه به جدایی «سید مهدی رحمتی» از آبی پوشان و پایان قرارداد لک با نساجی، او نیز برای حضور در جمع این تیم پرطرفدار تهرانی از نساجی جدا خواهد شد. هر چند «محمدامین رضایی» دروازه بان جوان آملی عملکرد خوبی در دروازه نساجی داشت و جایگزین خوبی برای لک به حساب می آمد، اما در صورت جدایی لک، نساجی قطعاً به دروازه بانی باتجربه نیاز دارد. با این حساب مهاجری با توجه به اینکه مدتی از فصل نقل و انتقالات گذشته، زمان زیادی برای انتخاب مهره های مد نظر خود ندارد، به ویژه در خط دفاعی که توان نساجی کمتر شده است.
حفظ بازیکنان
با توجه به شرایط کنونی حفظ بازیکنان بهترین و البته لازم ترین کاری است که مدیران باشگاه باید مد نظر قرار دهند. موضوعی که احتمالاً در دستور کار مالکان باشگاه نیز قرار گرفته است.
عصر امروز قرار است در تهران جلسه ای بین «فرهاد صنیعی فر» و بازیکنان نساجی برگزار شود. به احتمال بسیار زیاد یکی از موضوعات اصلی مد نظر مالک ۶۰ درصدی نساجی که امور مدیریتی تیم را در اختیار دارد، مذاکره با بازیکنان برای تمدید قرارداد و ماندن در نساجی است. حفظ داشته های تیم با توجه به اینکه یک فصل کامل در کنار یکدیگر حضور داشتند برای نساجی یک اولویت محسوب می شود. چرا که هم به ثبات تیم کمک می کند و هم از نظر مالی می تواند به سود نساجی باشد. نساجی بر اساس فهرستی که سازمان لیگ در روزهای اخیر منتشر کرده، بیشترین تعداد طلبکاران را دارد و به همین دلیل مسائل مالی برای این باشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است.
نیاز به عزم همگانی
مسأله دیگری که نساجی چی ها باید از حالا و در این مدت اندک به فکر راه چاره ای برای آن باشند، پیگیری برای اجرا شدن مصوبه اخیر هیأت رئیسه سازمان لیگ است. طبق مصوبه روز ۲۵ خرداد هیأت رئیسه سازمان لیگ و بنا بر تأکید شورای امنیت کشور، همه ورزشگاه های میزبان مسابقات لیگ برتر به منظور جلوگیری از حوادث و خسارات مالی و جانی و همچنین رعایت نظم لازم، باید به زیرساخت های استاندارد مد نظر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی های فوتبال مجهز شوند. نصب دوربین های مداربسته، بلوک بندی سکوها، نصب صندلی برای هواداران و شماره گذاری صندلی ها، تأمین زیرساخت های رفاهی و ایمنی، تعبیه گیت ورودی ورزشگاه ها و همچنین الزامی بودن فروش بلیت به صورت اینترنتی نکاتی هستند که مورد تأیید سازمان لیگ برای میزبانی از بازی ها در فصل نوزدهم قرار دارند. اما تقریباً هیچکدام از این شرایط در قائمشهر و برای استادیوم شهید وطنی وجود ندارد. بنا بر این مصوبه، بازی های خانگی تیم هایی که زمین شان شرایط مد نظر را ندارد، باید در نزدیک ترین استادیوم دارای این ویژگی ها برگزار شود.
پیشینه همراهی دولتی‌ها با نساجی
رسیدگی به این بخش از نیازهای نساجی قطعاً به همراهی مسئولان استان نیاز دارد. مدیران دولتی استان پارسال و پس از صعود نساجی به لیگ برتر با توجه به مناسب نبودن ورزشگاه برای میزبانی از دیدارها، بلافاصله برای تجهیز این استادیوم پای کار آمدند و در اقدامی کم سابقه، طی مدتی حدود یک ماه و نیم استادیوم وطنی را به شکل مطلوبی به استانداردهای مد نظر لیگ برتر رساندند و نساجی توانست از نخستین هفته در استادیوم وطنی میزبانی کند.
سال گذشته با پیگیری مسئولان استان بودجه قابل توجهی برای تجهیز استادیوم وطنی تخصیص یافت. مسئولان متعددی در سطوح استانی و ملی از جمله وزیر ورزش و جوانان در زمان بازسازی این استادیوم از آن بازدید کردند و روند تجهیز آن را سرعت بخشیدند. با توجه به این عملکرد مطلوب مدیریتی بخش دولتی در حمایت از باشگاه نساجی، هواداران و کادر مدیریتی تیم انتظار دارند که در فاصله یک ماه و نیم مانده به آغاز رقابت ها، باقی عملیات بازسازی استادیوم شهید وطنی قائمشهر که از سال قبل همچنان ادامه دارد نیز به سرعت انجام شود و مسئولان فکری به حال اجرای بندهای موجود در مصوبه اخیر هیأت رئیسه سازمان لیگ هم کنند.
هواداران و مدیران نساجی انتظارات دیگری مانند تأمین زمین تمرین مناسب برای تیم نیز دارند که در صورت تحقق این خواسته، دیگر نیازی به صرف هزینه های هنگفت از سوی مالکان تیم برای برگزاری تمرین در زمین های استیجاری تهران و اقامت بازیکنان در پایتخت و همچنین هزینه های رفت و آمد به قائمشهر و تهران برای بازی های خانگی نخواهد بود.
برخی مشکلات و چالش های نساجی مانند زمین تمرین و زمین فوتبال اختصاصی ریشه ای هستند و اگر یک بار برای همیشه حل شوند، پای نساجی برای ادامه فعالیت در سطح فوتبال حرفه ای ایران آزاد و سبک خواهد شد.

/ ‏۱۸۹۹/‏۹۹۲۷

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.