پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اولین همایش مجمع عالی نخبگان منطقه مازندران در ساری برگزار شد

0

ایسنا/مازندران اولین همایش مجمع عالی نخبگان منطقه مازندران با حضور سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یوسف نژاد، دکتر جوانی رییس مجمع نخبگان استان، مسئولان و جمعی از چهره‌های علمی، فرهنگی و دانشگاهی با محوریت نخبه ایثار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در سالن اجتماعات هلال احمر ساری برگزار شد.

این همایش با هدف شناساندن ابعاد مختلف مجمع عالی نخبگان و تشویق و تکریم نخبگان مازنی بالاخص نخبگان مرکز استان مازندران شهرستان ساری برگزار شده است تا با این رویکرد گامی اثر بخش در راستای بالندگی و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری برداشته شود.

نخبگان و فرهیختگان جوانه‌های بالندگی کشور هستند

احمد زیارلاریمی رییس مجمع عالی نخبگان ساری در ابتدای مراسم ضمن تشکر از حضور مدعوین، نخبگان و فرهیختگان را  جوانه‌های بالندگی هر کشوری دانست و اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان میان نخبگان و فرهیختگان تاکید دارند که آنان همیشه در همه جای دنیا تصمیم ساز هستند بر خود وظیفه دانستیم تا در حد بضاعت شرایطی را برای تکریم و ارج نهادن به مقام فرهیختگان مهیا سازیم .

وی بر ضرورت  استفاده از ظرفیت نخبگان مازندرانی به بهترین نحو ممکن تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی و مشکلاتی که به وجود آمده، استفاده از این ظرفیت بهترین و مهمترین راهکار برای رفع مشکلات است.

رییس مجمع عالی نخبگان ساری با تاکید بر اینکه فعالیت‌های مجمع عالی نخبگان در دو عرصه حمایت از افراد نخبه و افراد مستعد برتر طرح ریزی شده است، افزود: تدوین برنامه‌های فرهنگی و فرهنگساز از دیگر رسالت‌های تعیین شده برای مجمع در مازندران است.

زیار لاریمی ادامه داد: تسهیل مسیر نخبه پروری یکی از مهمترین اهداف و رویکردهایی است که در این مجمع مورد توجه قرار دارد و به طور قطع باید نسبت به این موضوع با جدیت هرچه بیشتر حرکت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: توانمند سازی در سطح دانشگاه و ایجاد زمینه تاثیرگذاری در سطح استان و کشور و همچنین استعداد یابی در سطح دانش آموزان هم از دیگر مواردی است که در راستای حمایت از نخبگان و افراد مستعد برتردر مازندران انجام می‌شود و به تبع مجمع عالی نخبگان شعبه مرکز استان نیز با رسالتی محدودتر نخبگان شهرستان سار را مورد حمایت و زیر چتر خود قرار می‌دهد .

رییس مجمع عالی نخبگان ساری مازندران را یکی از استان‌ها با ظرفیت بسیار بالا و وجود نخبگان در عرصه‌های مختلف دانست و عنوان کرد: استان مازندران دو شعبه با تعداد بالای تخبگان از لحاظ کمی و کیفی را دارد که شعبه مرکز استان یکی از آن دو شعبه  است که دارای حجم قابل توجهی از نخبگان در عرصه‌های مختلف است .

سردار شهید سلیمانی نخبه‌ای در علوم نظامی و فرهیخته‌ای ارزشی بود

سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی از وی به‌عنوان نخبه در علوم نظامی یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری بیشترین جلسات را با نخبگان این مملکت داشته‌اند و تاکید دارند برای آدم‌های خوب فضای امنی ایجاد شود و سردار سلیمانی پیاده کننده طرح‌های مقام معظم رهبری بودند و با قاطعیت طرح‌های آمریکا را خنثی می‌کرد.

وی مراتب پیشرفت علم را حاصل تلاش نخبگان دانست و اظهار کرد: با وجود تحریم‌های همه جانبه امروز به تکنولوژی برتر علوم نظامی در غرب آسیا رسیده‌ایم بطوریکه آمریکا جرات هیچ کاری را پس از ضربه خوردن در پایگاه عین الاسد نداشته است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه متوسط سن دانشمندان هسته‌ای کشورمان 27 سال است، افزود: فصل مشترک بین اکثر نخبگان دینداری است و ما قدردان این سرمایه‌های بزرگ هستیم و آنان باید دین خود را به شهدای مظلوم منطقه ادا کنند و دچار وسوسه‌های شیطان نشوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.