پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احتمال بارش 20 سانتی متری برف در محور کیاسر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: رضوی مدیر کل هواشناسی مازندران د با بیان اینکه سامانه بارشی از دوشنبه شب ۱۸ فروردین تا چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۹ در استان فعال می‌شود، گفت: با نفوذ سامانه سرد بارشی پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰ سانتی متر برف در ارتفاعات غربی استان ببارد.

او افزود: در مناطق کوهستانی با ارتفاع ۱۰۰۰ متر و بالاتر علاوه بر بارش برف پدیده مه گرفتگی و کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما نیز در انتظار مازندرانی‌ها هست.

رضوی ادامه داد: پیش بینی می‌شود مجموع ارتفاع برف در ارتفاعات غربی استان تا ۴۰ سانتی متر در محور هراز تا ۳۰ سانتی متر، در محور سوادکوه بین ۱۰ تا ۲۵ سانتی متر و در محور کیاسر و ارتفاعات شرقی استان بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر برف ببارد.

مدیر کل هواشناسی مازندران اثر این سامانه بارشی در مناطق ساحلی، جلگه‌ای و دامنه‌ها را بارش باران، کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما و وزش باد بین ۳۰ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و ادامه داد: پیش بینی می‌شود مجموع بارش در مناطق غربی استان بین ۴۰ تا ۸۰ میلیمتر و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر باشد.

او گفت: آبگرفتگی معابر بویژه در نیمه غربی استان، مواج و طوفانی شدن دریا، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و احتمال خسارت به شکوفه‌های درختان سیاه ریشه در ارتفاعات مازندران از جمله پیامد‌های فعالیت این سامانه سرد و بارشی خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی مازندران به کشاورزان توصیه کرد با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما، از برداشتن نایلون روی خزانه برنج و نشاء برنج خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.