پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابراز نگرانی محیط زیست رامسر از آلودگی آب رودخانه‌ها و دریا

0

احمد رضا نیاستی روز چهارشنبه در جلسه مجمع سلامت شهرستان رامسر افزود:‌ نتایج آنالیزهای اخیر این سازمان حاکی از تاثیرات منفی و جبران ناپذیر آلودگی بر سلامت مردم و نیز جانداران در این منطقه است.

وی  با تشریح برخی اقدامات نظیر ملزم ساختن مجتمع های خدماتی بزرگ به نصب سیستم تصفیه فاضلاب هوازی، مسدود سازی کانال های فاضلاب افزود: با وجود این اقدامات، به دلیل فاصله نزدیک کوه دریا و نفوذ ناپذیری خاک منطقه و چاه های جذبی امارها و نتایج انالیز نگران کننده است و باید در کوتاه ترین زمان مطالعات کارشناسی برای اجرای طرح فاضلاب شهرستان با توجه به اعتراضاتی که در جانمایی طرح در کذشته وجود داشت انجام شود.

به گفته رئیس اداره محیط زیست رامسر از سرگیری مطالعات کارشناسی مجدد و فرایند اجرایی برای احداث شبکه جمع اوری و سیستم تصفیه فاضلاب شهری باید انجام شود تا هر چه زودتر این طرح برای کاهش میزان الودگی اب ها به سرانجام برسد.

نیاستی همچنین با اشاره به دپو زباله در جنگل کلالکولی و سایت اشکته چال گفت: به هر دلیلی موفق به استقرار دستگاه زباله سوز نشدیم و در  نهایت فرایند پردازش زباله را در دستور کار قرار دادیم و مناقصه ان انجام شد و بنا به اظهارات شهرداری رامسر عملیات اجرایی این طرح در مرحله اجرا است.

اقدامات انقلابی دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت ودرمان

رییس نظام پزشکی شهرستان رامسر هم در این جلسه با اشاره توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت در پویش های درمانی ، اقدامات حوزه اجتماعی وزارت بهداشت را به عنوان انقلابی در بخش سلامت مردم  توصیف کرد و افزود: در ۶ سال دوره تدبیر و امید با وجود تحریم و مشکلات مالی در رامسر اقدامات بخش بهداشت و درمان به معنای واقعی چشمگیر و انقلابی بوده است 
سبحان بهرامی در تشریح اینکه این حرکت ها  افزود: تنها در سال گذشته بالغ بر ۱۳۰ پروژه درمانی در منطقه افتتاح شد.

وی افزود:  تغییرات ونوسازی فضای بیمارستانی از جمله فعالیت های دیگر وزارت بهداشت ودرمان در این شهرستان  است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر نیز گفت: در ۷ ماه سال ۹۸ برابر طرح پویش کنترل فشار خون در میان افراد بالای ۳۰ سال و با جامعه اماری ۴۸ هزار ۶۲۰ نفر تعداد ۱۰هزار ۸۲۵ نفر در این شهرستان پیش فشار خون شناسایی شد و مراقبت های درمانی و مشاوره به این افراد در مراکز بهداشت در حال انجام است.

حمید رضا مبشری با بیان سرطان دومین عامل مرگ و میر در مازندران است گفت: در حال حاضر پویش غربالگری بیماری سرطان پستان بالای ۳۰ سال به عنوان شایع ترین نوع سرطان در میان زنان ، در این شهرستان در حال انجام است و تاکنون ۳۰ نفر مشکوک به این بیماری شناسایی شدند که برای تست ماموگرافی به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

وی همچنین درباره وضعیت الودگی احتمالی اب در ۳ روستایی که تاکنون در زیر مجموعه اداره ابفا روستایی قرار نگرفته هشدار داد و افزود : این روستاها باید به مجموعه ابفار سپرده شود تا بتوان با بازرسی های دوره ای ان را کنترل کرد چرا که نگرانی های درمورد الودگی اب و احتمال طغیان بیماری های که منجر به مرگ و میر، هزینه درمان و افزایش بار بیماری در این روستاها وجود دارد.

مبشری در ادامه با اشاره به افزایش سگ های بلاصاحب در شهرستان  گفت: در ۷ ماه نخست سال امسال ۳۲۶ مورد  گاز گرفتگی سگ در این شهرستان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه هر سگ گاز گرفتگی و تزریق واکسن هاری در سه تا پنج نوبت باید انجام شود که هر واکسن برای شبکه بهداشت ۱ میلیون تومان هزینه دارد به همین خاطر لازم است شهرداری نسبت به جمع اوری سگ های بی صاحب در سطح شهر اقدام کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.