پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

"تسنیم" رسانه برتر حوزه وقف در مرکز مازندران شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، همایش تجلیل از خادمان، واقفان و رسانه وقف شهرستان آمل امروز با حضور واقفان خیراندیش، اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی حوزه وقف در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در این مراسم گفت: امسال بالغ بر 25 میلیارد ریال عواید موقوفات صرف هزینه‌های عمرانی بقاع متبرکه، امام‌زادگان، ضیافت‌های مختلف عزاداری، اطعام‌دهی ساخت مساجد، بهزیستی و تعزیه‌خوانی شد.

حجت الاسلام هادی بهرامی نخستین موقوفات را خداوند متعال با خلقت این جهان هستی بیان و عنوان کرد: حق تعالی با هدایت پیامبران و ائمه اطهار(ع) آنها را وقف کرد تا انسان را به سر منزل آخرت و قرب الهی برساند.

وی با بیان اینکه اگر واقفی ملکی را وقف کرد ثوابش در نزد خداوند به جاست افزود: همچنین مستاجری از آن ملک واقف به نیت وی به جا آورد به مانند آن واقف از پاداش آخرت بی‌نصیب نمی‌ماند.

بهرامی با اشاره به اینکه با مساعدت واقفات و مستاجران امسال بالغ بر 2.5 میلیارد تومان عواید موقوفات جمع‌آوری شد، تصریح کرد: این عواید صرف کارهای عمرانی بازسازی بقاع متبرکه، امام‌زادگان، بهزیستی، اطعام‌دهی ایتام در ماه مبارک رمضان، عزاداری آقا عبدالله الحسین(ع) و تعزیه‌خوانی شده است.

رئیس حوزه علمیه امام حسن عسگری(ع) آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه قرآن کریم از 6 هزار آیه حدود 2 هزار آیه در زمینه قبر و قیامت آورده است تا ما را از وجود قیامت و جهنمیانی در آخرت آگاه کنند، عنوان کرد: انسان‌ها باید به این آیه‌ها توجه کنند و مساله‌ای جدی بدانند.

حجت‌الاسلام احمد غلامیان چهار عامل را به عنوان جهنمی بودن انسان در روز آخرت مطرح کرد و گفت: اهل نماز نبودن، اطعام و دستگیری فقیر نبودن، تلف کردن با بیکاران و عدم باور روز قیامت و تکویب آن از نکات جهنمی شدن است. خداشناسی، اعتقاد به معاد، امامت و نبوت و اتصال بین آن دو را باور کنیم در واقع همه چیز ما درست می‌شود.

غلامیان با تاکید براینکه اگر روز قیامت می‌خواهید باید وقف کنید، افزود: اسلام در هیچ زمینه‌ای بن‌بست ندارد و تشیع تنها مذهبی دین اسلام است که بن بست ندارد.

رئیس حوزه علمیه امام حسن عسگری(ع) آمل با بیان اینکه با وقف کردن عاقبت و آخرت خود را پیش می فرستیم، عنوان کرد: از نکات وقف بر این است که از مجموعه‌ای که داریم حفظ کرده و حداکثر استفاده را ببریم؛ همچنین بسیاری از موقوفات ما از دوران پهلوی به گونه‌ای یا ترفندی سندفروشی یا دست‌سازی شده آنچه می‌دانید اطلاع دهید تا به اوقاف برگردانده شود.

وی با اعلام اینکه فرهنگ وقف را به آیندگان برسانیم و این فرهنگ را در نسل جدید بر مبنی نیازهای جامعه انتقال دهیم. در زمینه وقف باید با جهت‌دهی و با مشورت کارشناسان طبق نیازهای روز جامعه صورت گیرد تا برای یک قرن دیگر مشکلی ایجاد نشود.

غلامیان با بیان اینکه چالش‌ها و مشکلاتی در زمینه وقف است که باید مسئولان امر به برطرف کردن آن بپزدارند، افزود: باید ترویج فرهنگ وقف را با کمک آموزش و پرورش در مدارس آغاز کنیم تا عمومی شود.

در این مراسم از کبریا مقدس خبرنگار تسنیم در آمل به عنوان رسانه برتر حوزه وقف در مازندران تجلیل شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.