پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اداراتی که استقرارآن برای بخش چهاردانگه ضروری است

خوشبختانه چهاردانگه در هر سه زمینه ورزشی ، ورزشکار ، مربی و داور در سطوح ملی درخشش بسیار خوبی دارد. از این پتانسیل ها باید برای خدمت به جوانان منطقه استفاده شود.

0

 

در قسمت های قبل  برای توسعه یافتگی بخش چهاردانگه به ادارتی که ضرورت دایر شدن آن در منطقه وجود دارد پرداختیم در این قسمت به دلایل تاسیس اداره ورزش و جوانان در بخش چهاردانگه می پردازیم

 

اداره ورزش و جوانان

در شرح وظایف اداره ورزش و جوانان چنین آمده است:

توسعه و تعمیم ورزش و پرورش نیروی بدنی و تقویت روحیه سالم در افراد کشور. تعلیم و تربیت داوران و مربیان ورزش در سراسر کشور.همگانی کردن ورزش در سطح کشورتعمیم ورزش در روستاها و مناطق عشایری.ارتقاء سطح ورزش قهرمانی برای دستیابی به رتبه های برتر در میادین بین المللی.ارتقاء سطح ورزش حرفه ای با رویکرد اقتصادی.تأسیس، تجهیز و اداره ورزشگاهها (استادیوم ها) و سایر مراکز ورزشی جهت توسعه آنها.

 

از آنجاییکه تفریحات سالم مانند ورزش برای سلامت و نشاط جامعه ضروری است و باعث جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی می شود. لذا دولت محترم به مقوله  ورزش باید به طور جدی  بپردازد. ورزش در کنار اشتغال جامعه را شاداب و سالم نگه می دارد. هر چه در زمینه ورزش سرمایه گذاری شود باعث کاهش هزینه در بخش های دیگر می شود.

 

جوانان در هر جامعه ای باعث فخر و مباهات آن جامعه می باشند. باید به مشکلات آنها در زمینه تحصیل، استغال، ازدواج و تفریحات سالم پرداخته شود.جوانان چهاردانگه در زمینه های مختلف دارای مشکلات زیادی می باشند به دلیل عدم توجه به نیاز جوانان در این بخش مهاجرت را به ماندن ترجیح می دهند و هر روز شاهد خالی شدن منطقه از جوانان می باشیم.

 

جوانان چهاردانگه به آب و خاک و روستای خود عشق می روزند، اما به علت عدم بر طرف شدن مشکل آنها در بخش، مهاجرت را بر ماندن ترجیح می دهند. اگر بتوانیم با برطرف کردن مشکلات ویژه جوانان از مهاجرت آنها جلوگیری نماییم به عمران و آبادانی روستاها کمک بسیار نمودیم.

 

همچنین لازم است دولت محترم به مناطق محروم مانند چهاردانگه در این زمینه توجه بشتري نماید، چون بخش خصوصی به علت عدم صرفه اقتصادی به هیچ عنوان در چنین مناطقی سرمایه گذاری نخواهد کرد.

 

درخشش جوانان بخش چهاردانگه در سطوح ملی در رشته های مختلف ورزشی نشان دهنده پتانسیل بالای این بخش در زمینه ورزشی می باشد. جوانانی که در سطح ملی در فوتبال ، کشتی ، کاراته و … حضور فعال و تاثیر گذاری دارند.

 

خوشبختانه چهاردانگه در هر سه زمینه ورزشی ، ورزشکار  ، مربی و داور در سطوح ملی درخشش بسیار خوبی دارد. از این پتانسیل ها باید برای خدمت به جوانان منطقه استفاده شود.

 

اما تا کنون متاسفانه به ورزش منطقه پرداخته نشده است و این بخش از نظر زیر ساخت های ورزشی در فقر مطلق قرار دارد. هنوز یک زمین فوتبال مناسب در منطقه وجود ندارد تا در ایام تابستان با برگزاری مسابقات در بین جوانان شور و نشاط را برای جوانان این بخش به ارمغان آورد.

 

zamin-football-kiasar-3

 وضعيت نا مناسب زمين فوتبال شهر كياسر – 16 آبان 1393 –  عكس از مهدي شريفي كياسري 

 

پتانسیل های ورزشی بخش چهاردانگه

علاوه بر نیروی انسانی توانمند در زمینه ورزشی چه در سطح بازیکنان، داوری، و مربی گری، پتانسیل فراوانی در زمینه ورزشی وجود دارد که به اختصار به بعضی از آنها می پردازیم.

 

–  بخش چهاردانگه به علت داشت آب هوای مناسب می تواند محل برگزاری اردو های تیم ملی و باشگاهی شود. آب هوای بسیار مطبوع این بخش در کنار جنگل های بسیاز زیبا جذابیت آن را دو چندان نموده است. اما شرط اولیه آن ساخت اردوگاه های ورزشی و سالن های مجهز ورزشی می باشد.

 

–  کوهنوری از پتاسیل های دیگر بخش چهاردانگه  می باشد، قله های متعدد در منطقه می تواند زمینه حضور دوستداران این نوع ورزش را به خود جلب نماید. باید برای امنیت بیشر راههای دسترسی به قله های مختلف فراهم شود و در جاهای مناسب پناهگاهی برای کوهنوردان ساخته شود.

 

https://4dangehnews.ir/wp-content/uploads/m4axh1la52akbpy2ckok.jpg

نخستین دوره مسابقه کوه‌پیمایی سرعتی (اسکای رانینگ) قهرمانی استان (مردان و زنان) در دامنه هاي شاهدژ 

23 خرداد 1393

 

–  اسکی روی برف، بارش برف یکی از مواهب خدادای می باشد، در زمان بارش برف سیل جمعیت از شهر های مختلف برای لذت بردن از این موهبت الهی به چهاردانگه سفر می نمایند و در دامنه کوهها و تپه های مختلف اقدام به اسکی می نمایند. اگر به این نقطه قوت منطقه توجه شود سیل عاشقان و دوستاران طبیعت را در زمستان ساماندهی می نماید.

 

–  سوارکاری، بخش چهاردانگه در گذشته یکی از مراکز مهم پرورش اسب های بومی بوده است. با برگزاری مسابقات اسب سواری در بخش چهاردانگه امید است پرورش اسب در منطقه رونق بگیرد. سوارکاری از ورزش هایی می باشد که توسط حضرت روسال اکرم سفارش شده است.

 

–  پرواز با پاراگلایدر، شرایط اقیلمی منطقه و زیبایی های خدادادی آن بخش چهاردانگه را به یکی از بهترین مکان ها برای پرواز با پاراگلایدر نموده است.

 

era-from-sky-12

پرواز بر فراز روستاي اراء توسط خلبان سیدمحمد یاسر قادری

شما مي توانيد تصاوير ثبت شده از اين پرواز را از روستاي اراء در اينجا ملاحظه كنيد.

 

–  اسکی روی چمن، دامنه شاهدژ و کوههای دیگر منطقه در فصل بهار پوشیده از چمن های طبیعی می باشد. می شود با سرمایه گذاری اندک این مناطق را به بهترین پیست های اسکی روی چمن تبدیل نمود. در صورتیکه در استان مازندران پیست اسکی روی برف و چمن وجود ندارد و دوستاران این ورزش باید به تهران و استان های دیگر سفر نمایند.

 

اکنون ورود افراد برای لذت بردن از بارش برف به منطقه باعث آسیب رسیدن به زمین های کشاورزی می شود. چون هر نقطه را مناسب تشخیص دهند اقدام به اسکی، سر خوردن و برف بازی می نمایند. در صورتیکه بسیاری از این زمین ها کشت شده است و اقدام به چنین کارهای باعث زیان به کشاورزان می شود.

 

با توجه به موارد گفته شده ، تنها راه حل استفاده از این فرصت خدادادی ایجاد اداره ورزش و جوانان در بخش چهاردانگه برای پیگیری کارهای به زمین مانده ضروری می باشد.

 

نويسنده: حامد خليلي ازني

 

مطالب مرتبط:

اداراتی که استقرارآن برای چهاردانگه ضروری است ( قسمت اول / اداره راه و شهر سازی )

اداراتی که استقرارآن برای چهاردانگه ضروری است ( بخش دوم/ اداره بهداشت و میراث فرهنگی )

اداراتی که استقرارآن برای چهاردانگه ضروری است ( بخش دوم/ اداره بهداشت و میراث فرهنگی )

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.