پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

840 برنامه ویژه هفته کتاب در مازندران برگزار می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آرزو ولی‌پور امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران از رشد 17 هزار نفری اعضا کتابخانه‌های عمومی استان در سال 97 نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی استان هم اکنون 111 هزار عضو دارد.

وی افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی بالغ بر 840 برنامه در سطح استان برگزار می‌شود. ترویج کتاب و کتابخوانی از جمله راهبردهای موثر دست یابی به توسعه و رفع مشکلات جامعه است.

احمد حسین زادگان، سرپرست استانداری مازندران نیز با اشاره به اینکه با تلاش و خلاقیت می توان در حوزه‌های فرهنگی بویژه کتاب و کتابخوانی به شکل موثری نقش آفرینی کرد، گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی از جمله راهبردهای موثر دستیابی به توسعه و رفع مشکلات جامعه است.

وی بر انجام مطالعه به منظور ارزیابی دغدغه جامعه درباره کتابخوانی تاکید کرد و یادآور شد: باید خلاهای کتابخوانی را شناسایی و رفع کرد و برای آگاهی‌رسانی به جامعه در این راستا، اطلاع رسانی همه جانبه صورت گیرد.

حسین زادگان با بیان اینکه اطلاع رسانی هدفمند و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در ترویج کتاب و کتابخوانی بسیار موثر است، گفت: در حوزه‌های فرهنگی باید همگرا باشیم و در قالب یک سند جامع به صورت یکپارچه عمل کنیم و انجام هزینه‌ها در حوزه‌های فرهنگی باید بر اساس یک برنامه دقیق صورت گیرد.

سرپرست استانداری مازندران با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی بر همراهی همه دستگاه ها بویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای اطلاع رسانی در خصوص برنامه‌های این هفته تاکید کرد و افزود: شهرداری‌ها در پرداخت سهم نیم درصد کتابخوانی‌های عمومی استان نهایت اهتمام را داشته باشند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.