پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

4 میلیون دلار محصولات شیلاتی مازندران به خارج کشور صادر شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران،ولی‌الله محمدزاده اظهار داشت: با تلاش و همت بهره برداران شیلاتی مازندران در سه ماهه امسال، شاهد رشد صادرات محصولات شیلاتی به خارج از کشور بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال 96 از لحاظ وزنی حدود چهار درصد و از نظر ارزش اقتصادی رشد243 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت 18 تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی به ارزش 274 هزار دلار به کشور روسیه و 744 تن ماهی پرورشی تازه به ارزش سه میلیون و 300 هزار دلار به کشور همسایه عراق و اقلیم کردستان و 270 تن خوراک آبزیان به ارزش 270 هزار دلار به کشور عراق صادر شده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه تقویت صادرات محصولات شیلاتی یکی از سیاست‌های این اداره کل در سال جاری است تصریح کرد: در این مدت 32 تن کنسرو ماهی به ارزش 160 هزار دلار به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل شیلات مازندران، مجموع صادرات محصولات شیلاتی در این مدت را بیش از یک میلیون تن اعلام کرد که حدود 4 میلیون دلار ارزآوری برای استان به همراه داشته است.

محمدزاده  سهم شهرستان ساری را 77 درصد و شهرستان‌های بابل و بابلسر را 11 و  12 درصد آن را سهم سایر شهرستان‌ها از ارزش صادرات اعلام کرد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.