پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

3200 معتاد در مازندران دستگیر شدند

0

فرمانده انتظامی مازندران از کشف یک تن و 880 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی شش ماهه گذشته سال جاری خبر داد و گفت: 3200 معتاد در این استان دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سردارسید محمود میرفیضی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:اعتیاد به موادمخدر یک معضل چند وجهی است که برای مقابله با آن باید تمامی ابعاد آن مورد توجه قرار گیرد، زیرا فرد معتاد علاوه بر داشتن بیماری جسمی دچار اختلالات شخصیتی، روانی و ناهنجاری‌های رفتاری و اجتماعی و اعمال بزهکارانه در بیشتر مواقع به صورت ناخودآگاه می شود.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به عملکرد فرماندهی انتظامی استان در مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مبارزه با موادمخدر، گفت: به منظور پیشگیری از اعتیاد، مقابله با سوداگران مرگ و عاملان افیونی در شش ماهه سال جاری 57 طرح ارتقاء امنیتی اجتماعی، 536 طرح پاکسازی مناطق آلوده و 528 طرح کنترل محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی استان به اجرا درآمد.

میرفیضی افزود: در اجرای این طرح ها که در سطح استان و شهرستان‌های تابعه به اجرا درآمد، ضمن توقیف 524 دستگاه خودرو و موتورسیکلت حامل مواد مخدر، 32 باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شد و در مجموع 3600 خرده فروش و عامل افیونی دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی از دستگیری 3200 معتاد متجاهر و معرفی این افراد به مراکز بازپروری ماده 16 و ماده 15 خبر داد و اظهار کرد: مبارزه با اعتیاد از اولویت های فرماندهی انتظامی استان در سال جاری است که در این راستان با تلاش های صورت گرفته شاهد افزایش 9 درصدی کشفیات مواد مخدر در سطح استان بوده‌ایم.

میر فیضی با اشاره به اینکه گروه‌های مختلف سنی به ویژه جوانان در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند، گفت: از خانواده ها خواستاریم برای ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه که موجب تباهی جوانان و نوجوانان جامعه می شود ضمن همکاری با پلیس هرگونه اطلاعات و اخبار در این خصوص را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.