پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

300 میلیارد ریال کالای احتکار شده در مازندران کشف شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری ،به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز پدیده ای است برای ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور که موجب اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی می‌شود.

وی افزود: دستیابی به امنیت اقتصادی و امنیت عمومی مقوله ای است مبتنی بر وفاق، همبستگی و مشارکت مردمی‌ که بر اثر افزایش فرهنگ و قدرت مشارکت پذیری همه جانبه آحاد جامعه به وجود می‌آید.

میرفیضی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی که “رواج قاچاق، ربا خواری، مصرف‌گرایی افراطی، گرایش به تفاخر در استفاده از مصنوعات خارجی به معنای بیکار شدن کارگر ایرانی را از مناسبات اقتصادی و اجتماعی غلط نامیدند گفت: مبارزه با قاچاق کالا گامی برای حفظ نظم و امنیت در جامعه است.

فرمانده انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: برای مقابله باپدیده‌هایی چون قاچاق و احتکار کالا که اقدامی در جهت ضربه به اقتصاد کشور، منفعت‌طلبی و سو استفاده از نیاز مصرف کنندگان، اختلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری در جامعه محسوب می‌شوند، پلیس استان مازندران تاکنون طرح‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داده و به اجرا در آورده است.

وی از کشف 98 میلیارد ریالی کالاهای احتکار شده و 205 میلیارد ریالی کالای قاچاق در استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند همکاری آحاد جامعه با پلیس در توسعه امنیت پایدار در برابر تهدیدات اقتصادی، مقابله با مفسدان اقتصادی، محتکران و قاچاقچیان کالا و ارز است.

میرفیضی با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای مثبت و بسیار مهم رسانه‌‌ها ایفای نقش در ایجاد نظم و امنیت عمومی ‌است، گفت: در حقیقت رسانه‌‌ها برای سوق دادن سیاست‌های امنیتی و انتظامی ‌به سمت مردم و طراحی یک نظام امنیتی مشارکتی با حضور فعال همه اقشار و گروه‌‌های مردمی ‌نقش اساسی دارند.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.