پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

27 طرح دانش‌بنیان وقفی در مازندران ثبت شد

0

حجت‌الاسلام هادی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آمل، با بیان اینکه آمل تنها شهرستان استان بوده که برای نخستین بار همایش وقف و علم و فناوری را به‌ اجرا درآورده و امسال دومین سال پیاپی این همایش در دهه وقف برگزار می‌شود اظهار داشت: مهم‌ترین اهداف این همایش ترویج فرهنگ وقف علم و فناوری و به‌کارگیری دانش جوانان تحصیل‌‌کرده و با استعداد است.

وی با اشاره به اینکه سیاست اوقاف ترویج و احیای وقف با نیازهای جدید و به‌روز جامعه است، افزود: اکنون با توجه به نیاز جامعه بر علم و دانش به‌ویژه تکنولوژی و فناوری، متولیان وقف باید به این امر ورود یابند.

ابراهیمی ادامه داد: مدتی از سوی مخالفان دین هجمه‌های فراوانی علیه دین اسلام آمده که با موقوفات و برپایی برنامه‌های مذهبی از سوی متولیان وقف اهداف دشمنان سرکوب شد و امروزه با توجه به نیاز جامعه بر علم و فناوری باید به این سمت گام برداشت.

بهرامی با ابراز اینکه در گذشته موقوفات بر مبنای متراژ بیشتر بود و امروزه تعداد آن افزایش یافته است، گفت: با وجود این روند وقف باید سمت و سوی آن را به نیاز جامعه در عرصه‌های پزشکی، تجهیزات درمانی، فناوری و دارو هدایت کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه آمل خاطرنشان کرد: این شهرستان در امر وقف علم و فناوری توانست در 27 طرح دانش‌آموزی از شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد ورود یابد و 17 طرح دیگر نیز در دستور کار و رسیدگی قرار دارد تا از این طرح‌ها برای به‌کارگیری دانش روز استفاده شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.