پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

150 مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مازندران شناسایی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، سعید آرام امروز در افتتاح پروژه‌های بهزیستی آمل همزمان با مناسبت هفته بهزیستی راه‌اندازی مراکز مشاوره در زمینه آسیب‌های اجتماعی در شهرستان های استان را مناسب بیان کرد و اظهار داشت: افزایش این مراکز موجب تسهیل در دسترسی مراجعه کنندگان می‌شود تا مشکلات مردم را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه پرونده طلاق از جمله  آسیب اجتماعی است که محدودیت‌هایی از سوی دستگاه های قضایی دارد، افزود: شهرستان آمل نیز با ظرفیت جمعیتی موجود توانایی راه‌اندازی 10 مرکز مشاوره را دارد که اکنون چهار مرکز فعالیت دارد.

آرام با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرهای مازندران، عنوان کرد: این مراکز در زمینه آسیب‌های اجتماعی علاوه بر کار غربالگری در امر نظارت نیز توجه داشته باشند تا کار پرونده‌های دستگاه های قضایی سریع‌تر انجام شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه هم اکنون وضعیت مراکز مشاوره در استان مطلوب است، گفت: با فعالیت 150 مرکز در سراسر مازندران این تعداد مراجعه‌کنندگان نشان دهنده بر اعتمادسازی بین مردم نسبت به مراکز مشاوره است.

وی رویکرد اصلی سازمان بهزیستی را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان و مطرح کرد: در جامعه ما آسیب‌های اجتماعی چون طلاق، همسرآزاری، کودک آزاری از مقوله‌هایی است که همیشه با آنها روبه‌رو است و هیچ وقت از بین نمی‌رود.

آرام با اشاره اینکه با توجه به رشد صنعتی و تکنولوژی زمینه برای آسیب‌های اجتماعی بیشتر وجود دارد، افزود: برای جلوگیری از این آسیب‌ها باید برنامه‌ریزی و مقابله کرد و فعالیت‌های آموزشی را از دوران کودکی دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه اکنون بسته‌های مختلفی در حوزه مقابله و پیشگیری آسیب‌های  اجتماعی در مراکز اورژانس اجتماعی ارائه می‌شود، گفت: در این حوزه سه نوع فعالیت جدید در مازندران همزمان با هفته بهزیستی افتتاح شد که شامل خانه امن برای زنان خشونت دیده، راه‌اندازی دو مرکز شبانه‌روزی جهت توانمندسازی زنان آسیب‌پذیر و مرکز مهر آیین برای دختران آسیب‌پذیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عمده‌ترین مشکل آسیب‌پذیری در دوران نوجوانی و جوانی برای پیشگیری تفاهم‌نامه‌ای جهت یادگیری و آموزش از سوی بهزیستی با آموزش و پرورش صورت گرفته است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.