پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

12 پروژه اقتصاد مقاومتی حوزه شیلات در مازندران اجرایی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، ولی الله محمدزاده عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شیلات مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر، اظهار داشت: مردم‌محوری، برون زا، حمایت از تولید ملی، توجه به اقتصاد دانش بنیان، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اصراف از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی بوده و در اجرای این مهم باید با بهره‌برداری بهینه از منابع و امکانات موجود مشکلاتی که بر جامعه حاکم بوده را کاهش داد.

وی افزود: مبانی اصلی اقتصاد مقاومتی عناوینی است که در قالب پروژه در استان تصویب شده و دستگاه‌های اجرایی آن نیز مشخص شده و باید در راستای تحقق آن در شهرستان گام برداشته شود.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: امکان اصلاح پروژه‌های تعریف شده در صورت مغایرت با اهداف عملیاتی برنامه‌ها وجود دارد و برنامه‌های ادارات باید هر سه ماه یکبار در قالب فرم مشخص پایش و تنظیم شود.

محمدزاده تصریح کرد: عوامل به عنوان نقاط ضعف و قوت قابل پیگیری بوده و شناسایی نقاط ضعف و قوت یکی از مولفه ‌هایی است که در دستیابی به اهداف ترسیمی تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در قالب 12 محرک اقتصادی در استان تعریف شده که شامل زیر پروژه‌هایی است که مدیران باید با اشراف و دانش کامل در راستای عملیاتی شدن آن گام بردارند.

معین ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران در بابلسر با اشاره به اینکه همه ادارات یک پروژه اقتصاد مقاومتی پیشنهاد دهند و با ادارات متناظر خود در شهرستان‌های همجوار ارتباط بگیرند و یا از حمایت ادارات کل خود در استانها بهره مند شوند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی یک ظرفیت مناسب برای توسعه و شکوفایی شهرستان در بخش‌های مختلف باشد.

کسب رتبه برتر در جذب تسهیلات سامانه کارا

سیدعلی اسد، فرماندار بابلسر نیز در این جلسه، اظهار داشت: با شرایطی که امروز پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام در منطقه حاکم شده بیشتر و بهتر می‌توان برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را درک کرد.

وی افزود: با تجهیز امکانات داخلی و توسعه تولیدات بومی وابستگی به خارج کمتر می‌شود و پیگیری‌های ما در تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از گذشته نمایان خواهد شد.

فرماندار بابلسر تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه خارجی در شهرستان تسهیل شود.

اسد با اشاره به اینکه بابلسر در جذب تسهیلات سامانه کارا در جایگاه بالای جدول استانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: بابلسر در جذب منابع اعتباری که در سامانه کارا پیش بینی شده موفق بوده است.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.