پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

‍ کارگاه‌های چوب شمال برای مبارزه با قاچاق آماربرداری می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق عطایی در جلسهٔ شناسایی و سامان‌دهی کارگاه‌های تبدیل ثانویه چوب که در اتاق جلسات اداره کل منابع طبیعی نوشهر برگزار شد افزود: شناسایی کامل این کارگاه‌ها و نظارت بیشتر بر آن‌ها، قاچاق چوب را کاهش می‌دهد.

وی تأکید کرد: قاچاقچیان چوب، بسیاری از چوب‌های خود را به کارگاه‌های چوبِ متخلف می‌فروشند و اگر این حلقه قطع شود، تأثیر زیادی در مهار قاچاق چوب پدید می‌آید.

جانشین معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: پس از توقف بهره‌برداری از چوب جنگل‌های هیرکانی، بعضی‌های می‌گویند قاچاق زیاد شده و برخی می‌گویند تغییری نکرده است که برای پاسخ به این سؤال باید آمار و اطلاعات دقیقی داشته باشیم.

عطایی تصریح کرد: در گذشته از صنایع بزرگ چوب، آمار خوبی داشتیم ولی آمار دقیقی از صنایع کوچک نداشتیم و به نوعی از آن غافل بودیم و اکنون سازمان جنگل‌ها تصمیم گرفته است آمار جامعی از مصرف چوب کشور به دست آورد تا شکاف‌های اطلاعاتی و ناهمگونی‌های آماری برطرف شود.

عبدالرضا سنگاری سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر نیز در این جلسه گفت: ساماندهی کارگاه‌های چوب ثانویه از گذشته دغدغه بود و باید ببینیم چقدر از کارگاه‌های چوب مجوز دارند و چقدر ندارند؛ البته الآن هم تا حدی شناخت وجود دارد ولی باید دقیق و کامل شود.

وی یادآور شد: با توجه به تعطیلی طرح‌های جنگل‌داری و وجود درختان شکسته و افتاده در جنگل، در دست داشتن اطلاعات و آمار واقعی کمک زیادی به حل مشکلات می‌کند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر تصریح کرد: باید نزدیک‌ترین کارگاه‌های چوب به جنگل شناسایی شود و آن‌هایی که مجوز ندارند ملزم شوند مجوز بگیرند.

در این جلسه، مصطفی خرسند، رئیس گروه صنایع چوب دفتر جنگل‌داری و امور بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با ارائهٔ مطالبی در قالب پاورپوینت، دربارهٔ این طرح و روش پر کردن برگه‌های جمع‌آوری اطلاعات و آمار از کارگاه‌های ثانویهٔ چوب توضیح و به سؤالات حاضران جواب داد.

شناسایی و ساماندهی کارگاه‌های تبدیل ثانویه قرار است در سال ۱۳۹۸ انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.